Larm - original

Skriv svar
Carl-Johan Jarlevid
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
Kontakt:

Larm - original

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

Hej,
Mitt kära larm löser inte ut när jag försöker göra inbrott i bilen :? Alltså låser bilen - den röda lampan börjar blinka - rutan är nere och jag drar i handtaget innifrån för att öppna bilen. Lampan fortsätter blinka till jag öppnar dörren då aktiveras centrallåset och lampan släcks... :cry: Har någont haft liknande problem? Vad ska bytas?
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Har du väntat i 40 sekunder innan du öppnar dörren? Det tar nämligen så lång tid för larmet att aktivera sig.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sellgren skrev:Har du väntat i 40 sekunder innan du öppnar dörren? Det tar nämligen så lång tid för larmet att aktivera sig.
Man kan göra på följande sätt också...man parkerar snabbt, springer in i affären(fortfarande stressad) hör ett larm utifrån och garvar för sig själv "hehe...fiiina larm vissa har"...man betalar för sig..går ut och: Man hittar sin 480 glatt tjutandes, med en flickvän på passagerarsidan..inte glatt tjutandes. Jag hade i stressen glömt henne i bilen...låste fint men hon ville ju också med, så efter ett tag så skulle hon öppna dörren men möttes då av larmets ljuva ljud....vi är ännu ihop. ;o)
Carl-Johan Jarlevid
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
Kontakt:

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

Sellgren skrev:Har du väntat i 40 sekunder innan du öppnar dörren? Det tar nämligen så lång tid för larmet att aktivera sig.
Jaha?? Inte på min fars 90:a men jag ska pröva min sen... låter ju troligt! Tack för tips.
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Carl-Johan Jarlevid
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 aug 2004 12:08
Kontakt:

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

Sellgren skrev:Har du väntat i 40 sekunder innan du öppnar dörren? Det tar nämligen så lång tid för larmet att aktivera sig.
Kanon! Har tidigare kört 88, 90 men på min 92 så stämde detta helt riktigt. Då sitter stereon kvar några veckor till kanske...

Tack för snabbt svar!
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Hej,

På min bil fungerar inte larmet heller. I samband med att jag testade CEM'en så fick jag ingen felsignal (vilket jag hade förväntat mig). Efter lite felsökning så fann jag att någon tidigare ägare har kopplat signalhornet direkt till tutan, d v s man har kopplat förbi CEM'en. Förmodligen har den väl tjuvlarmat alternativt att tutan inte fungerade och istället föra att fixa felkällan så hittade man på denna lösning.

På min bil ser man tydligt att orginal-kablaget till tutorna hänger löst ovanför tutorna.
mvh /Janne #60
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

060#Jan Enbom skrev:Hej,

På min bil fungerar inte larmet heller. I samband med att jag testade CEM'en så fick jag ingen felsignal (vilket jag hade förväntat mig). Efter lite felsökning så fann jag att någon tidigare ägare har kopplat signalhornet direkt till tutan, d v s man har kopplat förbi CEM'en. Förmodligen har den väl tjuvlarmat alternativt att tutan inte fungerade och istället föra att fixa felkällan så hittade man på denna lösning.

På min bil ser man tydligt att orginal-kablaget till tutorna hänger löst ovanför tutorna.
Precis likadant var det gjort på -87:an som jag hade...tydligen poppis det där... :?
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Någon som har en monteringsanvisning av ett volvo originallarm från en 440 Turbo -90,
?????
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Website 1d3b1c9
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Guide b3d34d0
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster