Trimma lite mer.....
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
Trimma lite mer.....
Hej alla glada.
Har en 440 Turbo som jag funderar på att seriös-trimma.
Smidda kolvar, stakar, vev... Porta toppen, annan kam, större turbo mm mm mm...
Letar men har väldigt svårt att hitta bra grejjer på nätet. Är det någon här som kan tipsa om lite inköpsställen & kanske med lite egna erfarenheter om Renault motorn vid trim??
mvh Chris
Har en 440 Turbo som jag funderar på att seriös-trimma.
Smidda kolvar, stakar, vev... Porta toppen, annan kam, större turbo mm mm mm...
Letar men har väldigt svårt att hitta bra grejjer på nätet. Är det någon här som kan tipsa om lite inköpsställen & kanske med lite egna erfarenheter om Renault motorn vid trim??
mvh Chris
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Blir nog väldigt svårt att hitta överdisk prylar till denna motorn. kolla med de som trimmar renault.
Kolvar är inte lätt att bara ta måtten på och välja i en katalog eftersom "vi" har förbränningsrummet i kolven.
En del information och erfaenheter finns på europeiska 480 klubbens hemsida. se länkar. Vill minnas att någon där flödade toppen och den räcker för 220hk eller nått sånt, så de är väl inte de första man måste ge sig på.
Kamaxlar är ett bekymmer som jag försökt reda ut. Men då jag inte har så bra koll på alla värden så kommer jag inte så långt där. Se annan tråd för de värden jag fått tag på.
Kolvar är inte lätt att bara ta måtten på och välja i en katalog eftersom "vi" har förbränningsrummet i kolven.
En del information och erfaenheter finns på europeiska 480 klubbens hemsida. se länkar. Vill minnas att någon där flödade toppen och den räcker för 220hk eller nått sånt, så de är väl inte de första man måste ge sig på.
Kamaxlar är ett bekymmer som jag försökt reda ut. Men då jag inte har så bra koll på alla värden så kommer jag inte så långt där. Se annan tråd för de värden jag fått tag på.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 50
- Blev medlem: 12 okt 2005 14:46
- Kontakt:
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 472
- Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Det ska du nog inte göra. Har för mig att kam:en är roligast på turbona från 88. Nån annan får gärna rätta mig om jag har fel.MrVan skrev:Nu till nästa fråga. Toppackningen gick sönder i går, måste byta lite kvikt. Har en GLT ståendes, finns det nån vits med att flytta över hela toppen till turbon? Nyare Volvo vet jag att det är poppis att lägga en GLT-kam i en turbo-snurra, men hur är det på våra motorer??
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Låter intressant med Audi kolvarna, fortsätt leta
Den toppen som har förbränningsrum i toppen är 2.0liters motorn.
Om man vill ha den för att kompsänka turbon, så går de nog bra. Men orginal komp på turbon är redan 8:1 så de är inte särskilt högt.
Den toppen som har förbränningsrum i toppen är 2.0liters motorn.
Om man vill ha den för att kompsänka turbon, så går de nog bra. Men orginal komp på turbon är redan 8:1 så de är inte särskilt högt.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 13
- Blev medlem: 15 maj 2006 16:32
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Det är la bara att prova
Är ju inte så farligt att byta tillbaka. Sen är det lite diffust att säga GLT kammen, finns många olika motorer beroende på årsmodel. DL GL GLT och SE är bara utrustningspaket. Så vilken motor det är beror på årsmodell.
Har kanske lite fakta om kammen om du ger mig mer info, helst Namnet på motorn, typ B18FP eller B18F eller nått annat. Stån på en aluskylt som sitter på blocket. inte för långt från där man låser svänghjulet vid kamrems byte om jag minns rätt
Är ju inte så farligt att byta tillbaka. Sen är det lite diffust att säga GLT kammen, finns många olika motorer beroende på årsmodel. DL GL GLT och SE är bara utrustningspaket. Så vilken motor det är beror på årsmodell.
Har kanske lite fakta om kammen om du ger mig mer info, helst Namnet på motorn, typ B18FP eller B18F eller nått annat. Stån på en aluskylt som sitter på blocket. inte för långt från där man låser svänghjulet vid kamrems byte om jag minns rätt
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 5606
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
Useful Product Tips
Please try Google before asking about New Product Blog b1c9ce1
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst