Hej. Min vackra kärra har fått ett jobbigt problem. Lyset har slocknat till och från i ett halv år. Men nu slocknar det ungefär var 5:e sekund. Jag har lokaliserat att det klickar i ett relä samtidigt som lyset slocknar. Det står popup på det så det låter ju misstänktsamt. Ytterligare ett problem uppstod när jag skulle köpa ett sådant relä på volvo. Jag har inte lyckas köpa ett ännu eftersom platserna på reläerna i boxen var helt olika jämfört med min och volvos ritningar. Har beställt några men de passar inte. Om det inte är något fel på detta relä vad skulle det annars kunna vara för fel? Det kanske tom finns någon som har ett sådant relä över och som vill sälja det. Tack på förhand.
Mvh Jens
Strålkastare glappar (Popup)
-
Dan.P
- Kontakt:
Re: Strålkastare glappar (Popup)
Ta med relät in till Volvo o be dem beställa ett relä med hjälp av nummret på relät.Jens med taskig sikt fram skrev:Hej. Min vackra kärra har fått ett jobbigt problem. Lyset har slocknat till och från i ett halv år. Men nu slocknar det ungefär var 5:e sekund. Jag har lokaliserat att det klickar i ett relä samtidigt som lyset slocknar. Det står popup på det så det låter ju misstänktsamt. Ytterligare ett problem uppstod när jag skulle köpa ett sådant relä på volvo. Jag har inte lyckas köpa ett ännu eftersom platserna på reläerna i boxen var helt olika jämfört med min och volvos ritningar. Har beställt några men de passar inte. Om det inte är något fel på detta relä vad skulle det annars kunna vara för fel? Det kanske tom finns någon som har ett sådant relä över och som vill sälja det. Tack på förhand.
Mvh Jens
-
Gäst
Jag har nu tagit med relät till volvo. De skulle ringa ner till göteborg och ta reda fakta. Så det löser sig nog.
-
Carl-Johan Jarlevid
- Kontakt:
Ha inte för höga förväntningar på Göteborg. Bor själv i denna goa stad men när det gäller 480 kunskap/motivation på Bilia i Göteborg är den pinsamts låg....Anonymous skrev:Jag har nu tagit med relät till volvo. De skulle ringa ner till göteborg och ta reda fakta. Så det löser sig nog.
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Medlem: 301