Vattentemp-mätaren
-
Jay Jay
Vattentemp-mätaren
Pärlan startade inte så en kompis kom och hjälpte mig. Efter att dragit i en del kontakter (högspännings och lågspännings) till tändspolen och petat en del på tändläggesgivaren (tror jag den hette) startade den igen men då funkade inte varvräknaren. Vi drog lite i en jordsladd som satt nära tändspolen och då hoppade varvräknaren igång igen. Sedan fyllde jag på lite koncenterad glykol inför vintern och körde iväg. Men efter det står datorns vattentempmätare konstant på "COLD" men vattnet blir varmt och fläkten sätter igång när den ska. Är det någon som vet om något det vi har gjort kan påverka vattentemp-mätaren??? Den har alltid funkat perfekt tills nu. Tacksam för svar.
Mvh Anders
Mvh Anders
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Tempgivarens sladd sitter på givaren under/bredvid utgående slang till kylaren, dvs bredvid termostathuset. (hö sida på toppen, framifrån sett)
Hur uppträdde felet på bilen? Drog startmotorn runt eller inte? Det är inte helt ovanligt med jordproblem på den stora sladden från batteriet, då går all jord igenom jordflätan till tändsystemet (som är för avstörning)
Mvh Jonas
Tempgivarens sladd sitter på givaren under/bredvid utgående slang till kylaren, dvs bredvid termostathuset. (hö sida på toppen, framifrån sett)
Hur uppträdde felet på bilen? Drog startmotorn runt eller inte? Det är inte helt ovanligt med jordproblem på den stora sladden från batteriet, då går all jord igenom jordflätan till tändsystemet (som är för avstörning)
Mvh Jonas
-
Jay Jay
-
Mogge
- Kontakt:
-
Jay Jay
-
Jay Jay
-
Mogge