Motorhuv

201 Bengt
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 nov 2004 17:20
Ort: Länghem
Kontakt:

Motorhuv

Inlägg av 201 Bengt »

Hjälp !

Vajern till huven har gått av eller släppt , vad gör jag ?

Bengt.
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Motorhuv

Inlägg av Dan.P »

201 Bengt skrev:Hjälp !

Vajern till huven har gått av eller släppt , vad gör jag ?

Bengt.
Enklast är väl att kontrollera om den har gått av.
Demontera sidopanelen vid din vänstra fot, kolla fästet för vajern.
Är fästet helt o vajern rör på sig kolla då om det finns något liv av rörelse vid låset till motorhuven......om inte köp ny.

En ny huv-vajer kostar inte mycket hos din lokala "Volvodealer".
201 Bengt
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 nov 2004 17:20
Ort: Länghem
Kontakt:

Motorhuv

Inlägg av 201 Bengt »

Problemet är att huven år låst , hur kan jag komma åt att öppna den utan
utan fungerande vajer ?

Bengt
Mogge
Inlägg: 1283
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Gör som Dan sade, ta loss och se vart vajern gått av. Har den gått av vid spaken kan du öppna den med en tång (klipp av vajerhöljet en bit)

Har den gått av i motorutrymmet är det svårare, men om man lyfter upp bilen kan man komma åt om man sträcker upp handen vid kylaren och påverkar vajer-mekanism (tror jag)

Mvh Jonas
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mogge skrev:Hej!

Gör som Dan sade, ta loss och se vart vajern gått av. Har den gått av vid spaken kan du öppna den med en tång (klipp av vajerhöljet en bit)

Har den gått av i motorutrymmet är det svårare, men om man lyfter upp bilen kan man komma åt om man sträcker upp handen vid kylaren och påverkar vajer-mekanism (tror jag)

Mvh Jonas
Hej.
Det löste sig , när jag lossat spaken kunde jag dra i vajern då öppnades huven , det var mothållet till vajerhöljet vid huvlåsen som hoppat ur sitt fäste.
Tack för hjälpen
Bengt
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster