Vindrutetorkar knas?
-
269 Patrik Johansson
- Kontakt:
Vindrutetorkar knas?
Det är på detta viset att intervall torkningen har slutat fungera på min 480 turbo -88. Det vill säga den stannar aldrig utan går som om den var på lägsta hastigheten. jag har provat koppla loss kablarna till gaswiren som skall "öka på" vid gaspådrag från intervall till lågfart. Nu är det så att detta felet har jag säkert haft i 10 år och om jag inte minns helt fel har jag även provat byta CEM . Om någon har nåt bra förslag på vad felet kan härstamma ifrån så vore jag tacksam för all hjäp jag kan få. Mvh: Patrik Johansson
-
Mogge
- Kontakt:
Hej Patrik!
För det första så tror jag inte gasvarjerns kablar är inkopplade, inte vad jag kan se på mitt elschema. Men man ska inte vara helt hundra på 480.
Men om det ska göra nytta så tror jag att du måste kolla ihopa kablarna. Det kan du ju testa med.
Enligt min mening så bytte man från givare på gasvajern till signal från insprutningens fullgaskontakt. (men jag kan ha fel)
Det låter onekligen som CEM. Men prova gör ett egentest med cem, mer info om detta hittar du på 480 europas hemsida / FAQ
Mvh Jonas
För det första så tror jag inte gasvarjerns kablar är inkopplade, inte vad jag kan se på mitt elschema. Men man ska inte vara helt hundra på 480.
Men om det ska göra nytta så tror jag att du måste kolla ihopa kablarna. Det kan du ju testa med.
Enligt min mening så bytte man från givare på gasvajern till signal från insprutningens fullgaskontakt. (men jag kan ha fel)
Det låter onekligen som CEM. Men prova gör ett egentest med cem, mer info om detta hittar du på 480 europas hemsida / FAQ
Mvh Jonas
-
Dan.P
- Kontakt:
Det är bara 480 Turbo som har haft kontakten för fullgas till v-torkarna på gasvajern genom åren.Mogge skrev:Hej Patrik!
Mvh Jonas
480ES 87-~90 kontakt, från 91 o framåt skickar signalen fullgas via Fenix 3.x till CEM.
Senast redigerad av 1 Dan.P, redigerad totalt 12 gånger.
-
020, Esko Antikainen
- Kontakt:
Hej!
Jag bytte gaswire på min ES87 för en massa år sedan och då fick jag inte tag på wire med kontakt. Den ersattes av en annan typ. För att torkarna inte skulle gå kontinuerligt var jag tvungen att koppla ihop ledningarna till den nu saknade kontakten och finessen med "torkare på vid fullt gaspådrag" har varit borta sedan dess.
Esko
Jag bytte gaswire på min ES87 för en massa år sedan och då fick jag inte tag på wire med kontakt. Den ersattes av en annan typ. För att torkarna inte skulle gå kontinuerligt var jag tvungen att koppla ihop ledningarna till den nu saknade kontakten och finessen med "torkare på vid fullt gaspådrag" har varit borta sedan dess.
Esko
-
Dan.P
- Kontakt:
Microbrytare vid spjällaxeln löser det problemet020, Esko Antikainen skrev:Hej!
Esko
-
269 Patrik Johansson
- Kontakt:
Tack för alla svaren och förslagen. Det visade sig att Esko hadde rätt.Min wire byttes för länge sedan på den lokala Volvo verkstan här i Piteå och dom hadde monterat en wire utan kontakt och sedan struntat i att koppla ihop kablarna. Dom hängde så fint där under.
Tack till alla som gjör den här klubben så himla bra....
Mvh
Patrik johansson
Tack till alla som gjör den här klubben så himla bra....
Mvh
Patrik johansson