Fick för mig att de gamla sänkningsfjädrarna som satt på ESen därhemma nog gjort sig bättre på Turbon.
Så den åkte av under semestern och när jag ändå var igång så ville jag ha nya dämpare, vet att ESen tog i bak pga sunkiga dämpare.
Det blev orginal Turbo dämpare.
Helt ny bil att köra, visst gör sänkfjädrarna lite men det märktes stor skillnad bara att trycka de gamla dämparna mot marken och de nya. De gamla sjönk nästan själv.....
Se de där väghållningsnissarna som säger att en dämpare är i princip tvärslut efter 10- 15 000mil har nog rätt. Min har gått 12 000mil nu vilken dag som helst.
Glad blev jag, men det kostade ett par tusen.
Så har ni en pärla som känns ite svajjig men ni tänker behålla henne, satsa lite på nya dämpare så behåller ni nog "na" ytterliggare ett par år.
Finns ju både billigare och dyrare alternativ än orginal dessutom.
Tips Byta stötdämpare
-
boostofta
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Tips Byta stötdämpare
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
Folke_
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
- Ort: Vindeln
- Kontakt:
-
boostofta
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
mm, cykelpump var nog ett bra ord.
tyvärr byter ju ingen det förrän bes. säger ifrån, och då är de mer än tvärslut.
speciellt de som läcker, det märks när man kör att bilen bara har kontakt med 3 hjul ( om det bara är en som läcker)
tyvärr byter ju ingen det förrän bes. säger ifrån, och då är de mer än tvärslut.
speciellt de som läcker, det märks när man kör att bilen bara har kontakt med 3 hjul ( om det bara är en som läcker)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst