Drar ur batteriet

Skriv svar
480 t -91

Drar ur batteriet

Inlägg av 480 t -91 »

Hej. Någon som har tips på varför jag får cykla till jobbet titt som tätt? Något verkar dra ur batteriet.
MVH En gång 480 ägare aldrig mer...
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Har du ett friskt batteri så är det till att plocka fram multimetern och börja mäta. stäng av tändning, stäng dörrar och väntas till innerbelysningen släcks. Börja sedan att mäta på säkringarna, alla som där är spänning på skriver du upp och återkommer med resultat. Har du elschema så kan du ju klart själv kolla vailka som normallt ska ha spänning även om bilen är avstängd.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Batterifel

Inlägg av Batterifel »

Hej
Har nu bytt batteriet och nu funkar bilen perfekt!! Hade uteslutit batteriet eftersom det var nytt men bara felet att det kom från Biltema..=kass
Sellgren
Inlägg: 490
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Drar ur batteriet

Inlägg av Sellgren »

480 t -91 skrev:MVH En gång 480 ägare aldrig mer...
Det måste vara fel formulerat det ska ju vara: En gång 480 ägare alltid 480 ägare.
Jo biltema batterierna är faktiskt skit, håller inte laddning länge.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

batteri

Inlägg av Christer Nilsson »

Med det avancerade elsystemet som finns i Volvo 480 följer inte bara en massa finesser med. Det är ju faktiskt som så att den typen av funktioner som finns, i synnerhet larmet, står ju och suger ström när bilen står stilla.
Står bilen för länge utan att användas så laddar batteriet ur oavsett fabrikat på det. Tro mig, jag har provat...

Christer#001
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: batteri

Inlägg av Martin »

Christer Nilsson skrev:Med det avancerade elsystemet som finns i Volvo 480 följer inte bara en massa finesser med. Det är ju faktiskt som så att den typen av funktioner som finns, i synnerhet larmet, står ju och suger ström när bilen står stilla.
Står bilen för länge utan att användas så laddar batteriet ur oavsett fabrikat på det. Tro mig, jag har provat...

Christer#001
O andra sidan brukar dom nästan starta som bäst när dom stått still riktigt länge.
Karl

Inlägg av Karl »

Hur länge ska den kunna stå utan att ladda ur. Min klarar 1v. Känns lite för lite. Har dessutom nytt batteri.
Sellgren
Inlägg: 490
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Vad har du för märke på batteriet ?
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Ska ju utan tvekan klara mer än en vecka iaf. Kollat vätskenivån på batteriet?
Karl

Inlägg av Karl »

Det är från okq8. köpt i maj i år. klarade sommaren bra. stog dessutom parkerad en vecka utan problem. men nu gick det inte längre. Stog stilla 9dagar och batteriet var helt slut. inte ens centrallåset fungerade.
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Det beror ju lite på, var batteriet fullladdat när den lämnades en vecka, vet du det??

Många korta turer och sedan ett längre uppehåll är inte bra för batteriet. Det finns många bilar idag som inte tål mer än ca en vecka förrän batteriet är tömt. pga allt skit som ska finnas i en bil, DVD, telefon, navigation, larm med femtioelva funktioner osv....
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
vitt

Jordfläta

Inlägg av vitt »

Jag har bytt jordfläta och generator. Jag bytte till en Bosch eftersom någon här skrev att det skulle vara bättre och det stämmer nog.
Men jag tror att jordflätan är viktigast.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tänkte att jag kunde göra som du skrev tidigare boostofta. Mäta spänningen över säkringarna. Räcker det med en sån mejsel som lyser när det finns ström?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst