yttertempgivare
-
Ingo
- Kontakt:
yttertempgivare
Var stter yttertempgivaren? får för mig att det bör vara vid insuget till luftrenaren någonstans men allt är ju så inbyggt.
Problemet är att tempgivaren visar en 8-10 grader för kallt.Tanken är att det kan vara oxider i kontakten som gör att motståndet ökar,eller brukar tempgivarna lägga av?
Problemet är att tempgivaren visar en 8-10 grader för kallt.Tanken är att det kan vara oxider i kontakten som gör att motståndet ökar,eller brukar tempgivarna lägga av?
-
Henrik Halvorsen
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Dan.P
- Kontakt:
Re: yttertemp
MIn tempgivare sitter som du säger ovanför Volvomärket o kablarna försvinner upp mot höger strålkastare sett framifrån.Ingo skrev:Hmmm,finner inte någon tempgivare,men hittar ett hål aldeles ovanför volvomärket,kan det vara där givaren suttit?.Och var någonstans är isåfall elkopplingen och var går kabeln ner? bak blinkersen kanske?
-
Gäst
-
Ingo
- Kontakt:
yttertempgivare
Bytte lampa i varselljuset på höger sida och försökte hitta kabeln till utetempgivaren,men fann ingen som verkar stämma.Var går kabeln efter den kommit upp kring höger framljus?
vet någon om ac,n styrs av utetempgivaren?.den visar ungefär 10grader för kallt,är det normalt om exempelvis kretsen är bruten?.
vet någon om ac,n styrs av utetempgivaren?.den visar ungefär 10grader för kallt,är det normalt om exempelvis kretsen är bruten?.
-
Carl-Johan Jarlevid
- Kontakt:
Re: yttertemp
Givaren kan även sitta i själva balken under frontpartiet. Tror du kan se den om du tar bort grillen och tittar snett upp under kofångaren. Skruvarna brukar sitta somIngo skrev:Hmmm,finner inte någon tempgivare,men hittar ett hål aldeles ovanför volvomärket,kan det vara där givaren suttit?.Och var någonstans är isåfall elkopplingen och var går kabeln ner? bak blinkersen kanske?
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Medlem: 301
-
Ingo
- Kontakt:
yttertempgivare
Ska under och serva bilen nu före jag besiktar så man får väl leta givaren då.Vet någon vilka år som givaren sitter på respektive plats?,hursom helst så kommer jag väl åt lite bättre än vanligt,för "experter"har jobbat med bilen.... Flickan fick punka fram och det andra däcket var också slut så jag lämnade in bilen på en gummiverkstad.när jag fick igen bilen låg hasplåten i skuffen,så troligtvis var gummigubben lat och provade att hissa upp hela framändan,med mindre lyckat resultat.Det värsta är att jag tycker det blivit en del nya oljud när man svänger,det skulle inte förvåna mig om framvagnen eller något motorfäste fått stryk.men så är det om man för en gång skull inte är med.
-
Gäst
Re: yttertempgivare
Detta hör inte till ämnet men det är så sant det du skriver. Jag blir helt rasande när jag tänker på det. Vet så väl en gång av många gånger då min bil skulle in och mekanikern var tvungen att plocka loss blinkersglasen fram - antagligen kom han inte fram till hur man skulle göra så han BÄNDE loss dem från fjädern i sidorna!!!! Bilar blir tyvärr mycket grovt behandlade på verkstäder...Ingo skrev:Ska under och serva bilen nu före jag besiktar så man får väl leta givaren då.Vet någon vilka år som givaren sitter på respektive plats?,hursom helst så kommer jag väl åt lite bättre än vanligt,för "experter"har jobbat med bilen.... Flickan fick punka fram och det andra däcket var också slut så jag lämnade in bilen på en gummiverkstad.när jag fick igen bilen låg hasplåten i skuffen,så troligtvis var gummigubben lat och provade att hissa upp hela framändan,med mindre lyckat resultat.Det värsta är att jag tycker det blivit en del nya oljud när man svänger,det skulle inte förvåna mig om framvagnen eller något motorfäste fått stryk.men så är det om man för en gång skull inte är med.
-
Gäst
Re: yttertempgivare
Detta hör inte till ämnet men det är så sant det du skriver. Jag blir helt rasande när jag tänker på det. Vet så väl en gång av många gånger då min bil skulle in och mekanikern var tvungen att plocka loss blinkersglasen fram - antagligen kom han inte fram till hur man skulle göra så han BÄNDE loss dem från fjädern i sidorna!!!! Bilar blir tyvärr mycket grovt behandlade på verkstäder...[/quote]
Mitt bidrag: Man kan bli grovt behandlad även innan den ska till verkstad, jag var igår kväll i Kiel hos en så kallad 480-expert, han skulle ta sig en titt på skadan efter en styrfull mopedist. Det slutade med följande kommentar "dina bromsar är slut, motorn läcker olja, bla,bla,bla,bla--sen är inte topplocket original" Då brast det, jag frågade honom: "ursäkta, jag har åkt 90km for att få ett utlåtande om plåtskadorna, vad har det andra med det hel att göra..och hur ser du att toppen inte är org, min bil har 100% historik och toppen är ALDRIG bytt"...han mumlade och sa..men jag kan köpa den för 200 Euro eller reparera allt för 1000Euro... Jag bad honom dra åt **** och åkte hem. Bromsarna är 2 mån gamla, oljeläckaget finns ej osv.... Nu åker jag hem till Svedala och lämnar den hos kompisen plåtnisse som får rikta lite..hade gjort jobbet själv men här i Tyskland har jag inte tillgång till garage....Så, nu fick jag släppa lite på trycket.
Mvh Risto
Mitt bidrag: Man kan bli grovt behandlad även innan den ska till verkstad, jag var igår kväll i Kiel hos en så kallad 480-expert, han skulle ta sig en titt på skadan efter en styrfull mopedist. Det slutade med följande kommentar "dina bromsar är slut, motorn läcker olja, bla,bla,bla,bla--sen är inte topplocket original" Då brast det, jag frågade honom: "ursäkta, jag har åkt 90km for att få ett utlåtande om plåtskadorna, vad har det andra med det hel att göra..och hur ser du att toppen inte är org, min bil har 100% historik och toppen är ALDRIG bytt"...han mumlade och sa..men jag kan köpa den för 200 Euro eller reparera allt för 1000Euro... Jag bad honom dra åt **** och åkte hem. Bromsarna är 2 mån gamla, oljeläckaget finns ej osv.... Nu åker jag hem till Svedala och lämnar den hos kompisen plåtnisse som får rikta lite..hade gjort jobbet själv men här i Tyskland har jag inte tillgång till garage....Så, nu fick jag släppa lite på trycket.
Mvh Risto
-
Ingo
- Kontakt:
ytttertemp
Jo man kan bli styvmoderligt behandlad eftersom så många mekar är livrädda för 480,n eftersom det är så mycket dom inte förstår.
Men jag funderar fortfarande på om ac,n och utetempen har något med varann att göra,får nog skaffa ett elschema .Men tänkte åka ett år till ungefär med bilen som bruksbil men sedan blir det en långsam renovering.
Men jag funderar fortfarande på om ac,n och utetempen har något med varann att göra,får nog skaffa ett elschema .Men tänkte åka ett år till ungefär med bilen som bruksbil men sedan blir det en långsam renovering.