Fälgar ?!

Folke_
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
Ort: Vindeln
Kontakt:

Fälgar ?!

Inlägg av Folke_ »

Vad är egenteligen snyggast 17" eller 16" ?? å vad får man ha för dimensioner på däcken är det någon som har koll på det ?
480 "E-rotic Sportscar" -87 ;) :mrgreen:
Folke_
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Folke_ »

har nämligen hitta ett ställe där dom säljer däck å fälg till fynd priser !!! http://www.svenskagrossisten.se/
480 "E-rotic Sportscar" -87 ;) :mrgreen:
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Snyggast tycker jag 17" är helt klart. Men man gör en del avkall på komforten. Tror det är 40 profil du ska ha om det inte ska ta i för mkt.
Så fråga dig om det är värt det lilla extra priset som 17" kostar och däcken till dessa och väg in komfortskillnaden, vissa som tycker den är viktig, jag är inte en av dom. Vinsten med 17" enligt mig är till största del den visuella, det sliter mer på chassi o växellåda med lågprofil, men vill man vara fin så....
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Jag har nog ett ännu billigare ställe åt dig Folke. Nämligen www.dackonline.se Har handlat där 2 gånger och billigt och bra blev det.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :D kolllade lite på däckpriser idag eftersom jag ska köpa nya till min pärla och visst man hittar många billiga på nätet, men om man vill ha typ vanliga däck på sin bil så upptäckte jag att det går att köpa dom till ett lika bra pris på den lokala däckfirman här hemma eftersom dom inte tar betalt för påläggning och balansering när man köper hos dom annars ville dom ha 200:-/hjul för påläggning och balansering så för mej går det på ett ut och jag får dessutom kvalitetsdäck (dom jag vill ha) bra va :lol:
mvh
Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

211#Christer Lindström skrev:Hej :D kolllade lite på däckpriser idag eftersom jag ska köpa nya till min pärla och visst man hittar många billiga på nätet, men om man vill ha typ vanliga däck på sin bil så upptäckte jag att det går att köpa dom till ett lika bra pris på den lokala däckfirman här hemma eftersom dom inte tar betalt för påläggning och balansering när man köper hos dom annars ville dom ha 200:-/hjul för påläggning och balansering så för mej går det på ett ut och jag får dessutom kvalitetsdäck (dom jag vill ha) bra va :lol:
mvh
Chrille
Därför du ska köpa dom på nätet o sen ta dom till ngn som mig, tar 100 spänn per däck om det sitter på bilen och 80 kronor för ett löst. Däckbyte o balansering som gäller då.
Jag vet att jag brukar tjäna tusenlappar när jag byter däck (betalade knappt 900/däck för 17" 205/40) + att jag får det däcket jag vill ha, för däckhandlarna brukar vara rätt så insnöade på vissa märken.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst