Mogge skrev:Hej Martin!
Jag har råkat ut för samma problem som du, då var CEM trasig. Om du kopplar in cem då den varit strömlös kan elektroniken flippa ur då vippor osv kan få nya ingångsvärden. Ibland är det inte farligt.
Om du kopplar in allt och utlöser larm mm. Vänta och prova öppna bilen, går larmet? Prova då öppna höger dörr (kan vara problem med avaktiveringen av larmet)
Kan du få larmet avaktiverat? Fortsätter problemen?
Mvh Jonas
Hej!
Grejjen är att så fort jag ansluter batteriet går signalhornet igång, och det går inte att stänga av genom att öppna o låsa dörren som man annars gör för att få tyst på larmet, elektroniken till låsen verkar inte heller funka då centrallåset är dött.
Har varit ute och pillat lite med säkringar/reläer idag utan resultat. När jag drar ur säkring nr 17 (för att slippa spolningen till popupen) går det inte att starta bilen, sitter den däremot i är det inga problem. När bilen sen är igång fortsätter iallfall allt att krångla; dvs torkarna går, extraljusen lyser, värmeslingan i bakrutan är igång (enligt kontrollampa), elhissarna fungerar inte heller. Däremot så funkar el speglarna, popupen och spolningen till vindrutan. (Säkert fler saker som funkar/inte funkar men jag har inte provat allt)
Finns det något sätt man kan koppla bort larmet manuellt så jag eventuellt skulle kunna utesluta att de är det som spökar?
Skulle även vilja ha tag på kopplingscheman över hela bilen. Så om någon vet vart man kan få tag på det eller kanske har det på datorn så vore det snällt o höra av sig!.
Mvh/Martin Carlsson