Kolla så att du inte har någon lampa med felaktigt watt-tal. Säg att om du t ex har en 5 W lampa på höger positionsljus och en 21 W på vänster tror glödtrådsvakten att en lampa är trasig p g a den obalansen.
Skulle faktiskt våga gissa att det är i just parkering/positionsljusen du har denna obalans... lätt att man/någon sätter i fel lampor där.
Lycka till!
Björn #194
Varning : Trasig glödlampa
- Björn #194
- Inlägg: 146
- Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
-
Dan.P
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Bromsljusen kan ställa till det för glödtrådsvakten.
En gnista mellan blecket o sockeln räcker för att lampan skall tändas men inte till bibehållen kontakt.
Släcks när man bromsar o tänds när man släpper(den ska ju slockna när man bromsar OM det inte är fel på en lampa till bromsljusen) bromsen.
Höll på felsöka ihjäl mig förra sommaren, var på väg att byta glödtrådsvakten om det inte hade varit för kablarna till bakrutetorkaren brann.
Upptäckte då att det glappade i sockeln till mittenbromsljuset..
En gnista mellan blecket o sockeln räcker för att lampan skall tändas men inte till bibehållen kontakt.
Släcks när man bromsar o tänds när man släpper(den ska ju slockna när man bromsar OM det inte är fel på en lampa till bromsljusen) bromsen.
Höll på felsöka ihjäl mig förra sommaren, var på väg att byta glödtrådsvakten om det inte hade varit för kablarna till bakrutetorkaren brann.
Upptäckte då att det glappade i sockeln till mittenbromsljuset..
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster