Kupefläkt går ej

JB
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 mar 2005 17:41
Kontakt:

Kupefläkt går ej

Inlägg av JB »

Kupe fläkten går ej på högsta läget,funkar fint på de andra, vad kan vara felet??
Kalas_konrad
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 okt 2005 14:46
Kontakt:

Inlägg av Kalas_konrad »

skulle tippa på reglaget oxid eller så e det paj. kan inte kosta mycekt på skroten. så det skadar inte att testa byta det

MVH Anton
Mogge
Inlägg: 1283
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Tag ut fläktreglaget och mät på strömbrytaren (kan vara trasig)

Alt 2 är VEM, dvs reglaget till värmen, detta spänningsförsörjer fläkten. Se gärna med på EU sidan (länkar) under FAQ

Mvh Jonas
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Högsta hastigheten har en egen säkring, om den smäller så funkar bara de 3 första hastigheterna.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst