Sladdar på huven

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Sladdar på huven

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :)
Idag satt jag i garaget och filosoferade lite och eftersom pärlan är avställd och står med öppen huv så la jag märke till en sak som jag inte tänkt på tidigare :? det går två sladdar upp på insidan av huven en på var sida och som är fästade i ljuddämpniningsmaterialet som är limmat där, vad är dom till för :?: :shock: ser ut som jordkablar, varför :?: nån som vet :? statisk elektricitet :shock: :?: :?

mvh

Chrille
Användarvisningsbild
DJ.fisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 okt 2006 18:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av DJ.fisk »

Hej,

Ja, det har jag också funderat på :shock: Först tänkte jag att det var spolarslangar men det sitter ju inte där. Och huven är ju i plast så jordning verkar också skumt. Statisk el låter troligast hittils, ska kolla mä gurun på jobbet :D

// Andreas
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Är det inte nån slags alufolie under själva skumgummit så att säga? Antar att det är som värmesköld för plasthuven...

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Inlägg av Christer Nilsson »

Är ganska säker på att det är för statisk elektricitet.
Normalt sett är ju huven jordad men det funkar ju mycket bättre om den är gjord av plåt... :wink: !
Aluminiumfolien i ljudisoleringen funkar som "huvjordning" i vårt fall.

/CN#001
Aders
Inlägg: 32
Blev medlem: 26 sep 2006 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Re: Sladdar på huven

Inlägg av Aders »

211#Christer Lindström skrev:Hej :)
Idag satt jag i garaget och filosoferade lite och eftersom pärlan är avställd och står med öppen huv så la jag märke till en sak som jag inte tänkt på tidigare :? det går två sladdar upp på insidan av huven en på var sida och som är fästade i ljuddämpniningsmaterialet som är limmat där, vad är dom till för :?: :shock: ser ut som jordkablar, varför :?: nån som vet :? statisk elektricitet :shock: :?: :?

mvh

Chrille
Det kan inte ha något med huvbelysningen att göra??

// Anders
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster