Boxen på höger sida vid A-stolpen: 0 280 000 577 - 471128
Box mittkonsoll: Monterad - 0 227 400 194 - 454441: vinröd/lila
Lånad - 0 227 400 156 - 471129: orange (gulbrun)
Var inte ute och provkörde bilen efter det att jag bytte och testade med den andra boxen. Så vad trycket blev eller kunde bli vet jag inte!!
Fått offert på begagnad box: 1000 kr -kan det vara värt att köpa o testa!?
Tyvärr är det ingen skrot i Göteborgsområdet som har en box liggande. Annars hade man ju kanske kunnat fått testa o se om det är där felet ligger.
De mätningar jag gjort på LMM tycker jag indikerar på en fungerande LMM! M.h.a. instrumentet så ser jag ju att spänningen ändrar sig på jag skuvar på den lilla skuven på LMM. Likaså hörs en ganska tydlig förndring på tomgången då jag skruvar flera varv på den skruven.
Eller har någon ett förslag annars på hur man kollar den?
För jag antar att LMM inte blir "lite kass" - utan det är väl så att den antingen fungerar eller så fungerar den inte alls! Typ om tråden skulle vara av....
CO värdena lyckas jag ej få upp. Men lambdasonden kan jag då få att reagera genom att täcka för 50% av luftintaget (LMM). Ser i gamla papper att värdet på lambda var högt sista besktningen och att CO även där var lågt - dock ej noll som nu sist.
Kan det vara något med spridarna? Om dessa kan bli "dåliga" på ett eller annat sett - läckage, slitna, för stora eller för små!?
Ev. öppningstider och mängd som spridarna skall ge är väl inget man kan justera sådär bara rätt upp och ner. Eller?
Håller jag handen för utblås på avgasrör så går det väldigt trögt efter en kort stund.
Lustigt med körförbud för att man släpper ut för lite avgaser!!! (lambda högt = mager blandning!)