Konstigt fel efter motorbyte

no_brakes
Inlägg: 17
Blev medlem: 26 sep 2004 20:05
Kontakt:

Konstigt fel efter motorbyte

Inlägg av no_brakes »

Hej!
Jag har en volvo 460 turbo 93a som jag precis bytt motor på, motorn kommer från en 480 92:a tror jag
Problemet är att nu efter bytet så har jag ingen tomgång + att bilen går dåligt på låga varv (upp till ca 2000)

Men om jag kopplar ur LMM så har jag tomgång och motorn går som den ska om man gasar upp den långsamt, trycker man snabbt så hänger den inte med och "tjöver" sig

Något tips om vad som kan vara fel? kan det vara fel på LMM? Men det var ju inget problem med den innan, är det olika LMM på 92 och 93or?

Tacksam för snabba svar!!
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

LMM:en är samma från 567600 (92 års modell)

Det jag kommer att tänka på är luftläckage, med tanke på att du haft loss en massa ledningar. Prova spruta startgas på alla tänkbara insugningsrör/slangar.

Går motorn bra med startgas har du hittat felet (görs på kall motor mht brandrisken på hett avgasrör)

Mvh Jonas
no_brakes
Inlägg: 17
Blev medlem: 26 sep 2004 20:05
Kontakt:

Inlägg av no_brakes »

Mogge skrev:Hej!

LMM:en är samma från 567600 (92 års modell)

Det jag kommer att tänka på är luftläckage, med tanke på att du haft loss en massa ledningar. Prova spruta startgas på alla tänkbara insugningsrör/slangar.

Går motorn bra med startgas har du hittat felet (görs på kall motor mht brandrisken på hett avgasrör)

Mvh Jonas
Tack för tipset det ska jag kolla! Kan säkert ha missat något.. Man blir ju helt blind när man stått o grejat ett tag och inte får ordning på sakerna också..
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst