Glömde en sak, alla jag menar ALLA som pular med någon form av ojämn gång eller motorspökerier skall åka till volvo och köpa en tub med kontaktfett. Kallas för lågtemperatur fett. Artikelnummer 11 61 762
ev 59 27 371, kostar en dryg 50lapp för en 30g tub. Låter mycket men är en struntsumma i sammanhanget.
Detta gör underverk mot kontaktfel och håller fukt borta i framtiden. Jag smörjer nästan alltid in alla kontaktstycken jag delar på med detta i bilen, eller motorrummet, spelar ingen roll bara kleta på. Det är inte ledande på så vis att det leder över spänning. Klart att man inte ska ha det i tändsystemet, men det fattar ni förhoppningvis (annars har jag ju skrivit det nu

)
Om man ska skryta lite, och det ska jag ju, så hade vi en 460 som gick riktigt dåligt ibland på mitt förra jobb och de hade bytat en massa grejor som tyvärr inte hjälpte. Och alla sa att det är sånt skit du kör bla bla.
Jag fick in bilen en gång minns ej varför någon månad efter att jag börjat där,men men såg till att få lite tid över och gick igenom alla kontaktstycken i motorrummet och lossad spännde om jordpunkterna. Detta hjälpte lite men inte tillräckligt, så tog jag en chansning på att som sista grej även fetta in kontaktstycket till ECUn, gubbarna hade ju sett vad jag höll på med så det gällde ju att det verkligen funkade.
Där var det duktigt grönt, men lite fett så gick bilen fint.
Gissa om en stolt 20åring lämnade in nycklarna till kundmottagningen sen.
Jag hade oxå en besviken kund när jag gick över till LandRover, men han sa alltid hur bra det blev efter att jag fixat den.
Det är sånna kunder som gör livet lätt när man har en pissig dag.
Jag skulle begära provision på "11 61 762" som jag kallar det