Sida 1 av 1

Parkeringsbroms

Postat: 21 jun 2005 08:56
av Bäcklin
Vi har fått underkänt på besiktningen 2 ggr på grund av för dålig bromsverkan. Vi har bytt ett bromsok och försökt att spänna handbromsen så mycket det går men ändå inte fått bättre bromsverkan. Hur ska vi göra?

Postat: 21 jun 2005 11:19
av 211#Christer Lindström
Hej kolla den här länken
http://480center.com/servlet/user?actio ... cle&id=317
Har du justerat bromsklossarna på dom små skruvarna som sitter bakom täckskruvarna på baksidan av bromsoken det brukar funka

mvh

Chrille