LAMBDA-värden åt-h-vete! :(

Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

LAMBDA-värden åt-h-vete! :(

Inlägg av Big Chief »

Hejsan!

Vore väldigt tacksam för lite tipps om vad eller var man skall börja leta!
:idea: :(
Bilprovningen vill inte kodkänna mitt "vrak"... :evil: :evil:
Bilen var åter hos besiktningen i går.
CO - 0
CO 2500 - 0
HC 033
LAMBDA - 1.34 (en flaska K-sprit i halvfull tank)
Motorn går väldigt fint vid vanlig/normal körning. Lite ojämn gång på tomgång.
Olja bytt för cirkus 20 mil sedan, nytt filter också!
Luftfilter nyligen bytt. Stiften bytta förra året (gått kanske 50 mil)
Föregående "godkända" besikting låg lambda värdet också lite högt - 1.02.
Man ser då mätaren kopplas in på provningen och motorn startas att värdet kryper neråt, men kommer då ej längre ner än till runt 1.4


STOOOORT tack på förhand!
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Tilläggsinformation bara .....

Inlägg av Big Chief »

Gjorde lite felsökning i går kväll efter att jag hittade lite info på forumet.

Mätt på kabeln från sonden:
Då strömen slås på är värdet runt 1 V. Motorna startar -> lite drygt volten.
Efter en kort stund går volten ner till 0.15V. Där ligger den sedan hela tiden (eller i alla fall de tiotalet minuter jag mätte). Hör att varvtalet ändrar sig lite upp o ner men inget syns på volten dock!!
Enda gången värdet ändrar sig är då jag "gasar". Då går värdet upp över volten sisådär. Sedan går det ner igen och lägger sig på 0.15.
Har draigt ut kontakten till/från luftfilterts mätare utan att märka nötttt!
Drog ut kontakten som sitter under spjället/gaspådraget. Då ökade varvtalet och motorn gick någorlunda jämnt !? Varvtalet hamnade väl runt 2000 rpm skull jag tro.
Mätte på kontakten som sitter på cylinder närmast svänghjulet, framkant motor: 653 ohm - varm motor. (kylvatten)
Hittar inte min "diagnosbox"!! Enligt serviceböckerna skall ju den sitta på vänstra sidan i motorrummet precis framför stötdämparen - eller?? (bakom batteriet). Det enda jag ser där är en liten kontkat/stift liknade det som skall pluggas in i boxen vid test! :!: :?:

Motorn går alltså ojämnt på tomgång (800-1000 rpm). Ibland kan motorn stanna vid tomgångskörning.
Missar ibland eller går lite ojämnt även då man lägger varvtalet på runt 2000 rpm!! Dock ej mycket - men ändå!!

Tacksam för tipps eller förslag!!! :cry: :idea:
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Prova o se om du har luftläckage någonstans. Starta motorn kall, spreja på startgas på grenrörspackningarna och alla slangar.

Normalt så brukar spänningen ligga på ca 0,5 volt vid start (den enkla kontakten till lamdan) sedan börjar systemet reglera efter ca 1,5 minut. Då ska lamdan pendla mellan 0,1-0,9 ungefär.

Med tanke på det låga lamdavärdet låter det som om motorn går magert och man uppnår inte reglerområdet.

Det finns lite värden mm inlagt på 480center sidan, se tpics.

En 90 T har ingen diagnos typ OBD. (lysdiod)

Mvh Jonas
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Ännu en mätning!

Inlägg av Big Chief »

Kollade volten till sonden ännu en gång:
Så fort jag sätter på strömmen blir det 0.54 V på kabeln.
Efter ett par sekunder sjunker värdet långsamt ner. Efter kanske 30 sekunder så har volten nått 0.15. Där ligger det sedan konstant hela tiden.
Efter kanske drygt tio minuter, då motorn blivit varm, så ligger det fortfarande kvar på 0.15 V.
Det sker ingen ändring av värdet då motorn går på tomgång!!!
Ända gången volter ändrar sig är precis efter att jag rör gasen. Då sticker det upp till mellan 0.8 och 1 Volt.
Stiftena ser torra och fina ut.
Köpte en tub startgas och gick över de flesta skarvar och slangar som kan tänkas ha med luften att göra. Kunde inte märka eller höra någon ändring av motorljud då gasen spryades på tänkbara ställen!!
Var kan man finna information om hur man gör en riktig inställning av tomgång och bränslesystemet?? Alltså hur man kan få tomgången att gå riktigt och bli av med misständningen som finns. Eller måste jag ha några specialverktyg eller instrument för att göra det rätt!?
Hur kollar eller mäter jag fram till vilken burk det är som misständer?
Är det värt att kanske köpa nya stift och tändkablar också? Ser inte helt frächa ut faktiskt!
Om sonden skulle vara kass/dålig: hur märks eller mäter man detta? Eller är det en sådan punkt som antingen funkar eller så är den helt kass!?

Vet inte riktigt vad jag skall börja med nu! Tipps eller förslag är väldigt välkommna!

( Kanske någon som vill köpa en ej besiktigad 90á?? :oops: )
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Jag har tyvärr inte tillågng till Inet i helgen (modemet brann upp) men du får gärna slå en signal så kommer jag gärna med lite tips.

Mvh Jonas

0415-70156 (8-16 i helgen) Är jag inte inne så försök senare.
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Mera mätningar gjorda! ....... :)

Inlägg av Big Chief »

Luftmassmätaren verkar fungera: ställer på skruven och då ändras spänningen.
Lambdavärdet ligger konstant på 0.15 - men om jag täcker för luftintaget (massmätaren) till cirkus 30% med lite trasa eller tejp så åker lambadvärdet upp!!
Man skall tydigen också kunna mäta signalen från massmätaren (CO) och då skall den pendla mellan 0-5. Men det gör den ej. Ligger fast på runt 5.
Vad jag kunnat mäta och få fram så verkar alla sensorer och mätare fungera i stort sett som tänkt.
Spontant så verkat det ju vara så att motorn "tjuv"-suger luft någonstans från insugningsrör/system.
Men jag får inte riktigt ordning på hur alla slangar och rör gör och vad dom är till för.
Har känt på alla slangar och kopplingar (tror jag i alla fall). Dessa verkar vara hela och hopsatta riktigt!! Sitter en liten "burk" samt kontakt på insugningsröret aldeles före turbon. Kan det vara något med dessa? Vet ej riktigt funktionen på dem. Ena "burken" har en slang ansluten som går till gasspjället (vacum).
Kan det kanske vara så att "boxen" för tändningen inte är fullt 100% frisk!? Motorn är ju chippad. Så nått kanske är fel med kortet!?
Känns lite onödigt att köpa en ny styrenhet om jag inte ens vet var eller vad felet är!!
Någon med en idee eller förslag på felsök!?
Varför har jag - får jag - så mager blandning????????? Varför får jag inte ett pendlande på signalen från lambdasonden?
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Hmm chippad box det kan nog vara den som är boven i dramat. När jag var och besiktade senast var alla mina värden helt fel och det första som besiktnings mannen frågade då var om min bil var just chippad för det kan ställa till med lite konstiga värden. I mitt fall så var det dock lambdan som var trasig (ville inte reglera) för det märkte jag på att min genomsnittliga bränsleförbrukning sjönk med ungefär en dl då jag bytte den. Men för att vara på den säkra sidan så monterade jag av mina trimm detaljer innan ombesiktningen. Skulle kunna tänka mig att ett ökat laddtryck kan sabba värdena när de mäter förhöjd tomgång (bara spekulationer inget jag vet säkert :wink: )
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Nu är det inte jag som chippat bilen. Så jag vet inte hur man gör för att ev. ta bort/återställa styrenheter, mm , till originalet.
Vad kan en ny/begagnad styrenhet tänkas kosta?? Någon som vet ungefär?
Om man läser lite på olika frågor som ställts så verkar de flesta även haft problem med CO, mm, också. Men dessa värden är OK på min bil = låga. Lånade ett instrument idag och kollade CO -> i stort sett = 0.
Hon ryker inget! Enl. färddatorn så ligger förbrukningen runt 0.85-0.90 vid vanlig körning. Kör jag försiktigt/snålt visar datorn 0.63. Gasar jag på så sticker det iväg snabbt!! (förbrukningen alltså! :wink: )
Eftersom värdet från lambadsonden ligger mer eller mindre kostant på 0.15 borde det ju tyda på att det inte sker någon reglering, eller vad man skall kalla det, från styrenheten.
Så vad är det för signal eller värde som talar om för spridarna att dom skall öppna sig lite mer? (mager blandning -> fet blandning) Det händer ju inte nöööötttttttt........... :evil: :evil:
Kan det kanske lika förbaskat vara fel på sonden tro?!? Har dock fått för mig att den antingen funkar =>> eller så funkar den inte alls (sålede inte så att den bara kanske funkar lite!)

Inte kosntigt att det blir dyrt att lämna in en 480 hos Volvo på felsökning! Har hitintills inte träffat någon sevicegubbe hos BILIA/VOLVO som säger sig vilja pilla med min 480´s elsystem!! Undrar varför??? :wink:

Alla tipps eller ev. förslag är just nu MYCKET välkommna!
Bilen har körförbud nu igen för 4é gången bara i år!
Ger snart upp. Någonstans får man ju lägga en gräns för hur mycket tid o pengar man kan lägga på en gammal begagnad bil. Är säkert något väldigt enkelt och billigt då man väl hittar felet.
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
122. Jonas Andersson
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 feb 2004 16:43
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av 122. Jonas Andersson »

Kolla så du inte har läckage på avgassystemet. Eftersom lambdavärdet på besiktingen endast är ett beräknat värde kan lambdan vara fullt frisk iom att det dras med friskt syre om du har avgasläck.
Saab 900 SET Coupé -95
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Hittade en sensor/mätkropp som jag inte sett/mätt tidigare. :oops:
Denna sitter mellan cyl. 2 o 3, aldeles under tomgångsmotorn. Den verkar vara helt "dö". Mätt på den och ressistansen är oändlig. Å andra sidan verkar det inte vara spänning på kablen till den heller. (0.2-0.3V)
Vad är denna till för och kan den ha något med ovan problem att göra tro!?
Satte en trasa för luftmassemätaren och blockerade 50 % av hålet. Då får jag utslag och pendling av spänningen till/från lambdasonden (den ensamma kabeln). Fast så kan man ju inte köra till besiktningen :lol:

Någon som vet om det finns någon i Göteborgsområdet som är duktig på 480 och tändsystem/bränslesytemet? Som kanske då skulle kunnat kika på bilen? Vet inte längre vad jag skall kolla! :cry:
Kan tänka mig att låta billen vara borta några dagar eller vecka om det behövs!

Det enda jag inte testast ännu är ju med en annan styrenhet!
Den box som sitter i mittkonsollen är väl för bränslet och den som sitter på höger sida vid a-stolpen är väl den för tändningen? Eller har jag fel!?
Har bytt och testat den i mttkonsollen med en anna enhet som verkar komma från en turbo 93á (i alla fall om man går på nummret och kollar via "bildelslagret") - men denna box gjorde ingen skillnad! :cry:

Gått över avgassytemet men kan inte hitta läckage eller hål där.

Någon som kanske har ett tipps på hur man kan lura mätaren och få den att ro att motorn går fett (eller fetare än vad den gör) - få bilen genom besiktningen! Sedna kan man fortsätta felsöka i lugn å ro :)
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Vet inte riktigt hur du kollat om avgassystemet är tätt men ett sätt som du kan kolla om avgassystemet är tätt på är att hålla handen för utblåstet, börjar bilen gå tungt då så är det förmodligen tätt. Turboregler boxen sitter i mitt konsollen och insprut boxen är den som sitter vid a-stolpen. Var det samma färg på etiketterna på boxen som du testade med ? för 93ans har en blå etikett och är inte samma som 90ans. Du skrev att det inte blev någon skillnad med 93 boxen drar turbotrycket fortfarnade upp över orginal 0,5 gränsen ???
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Givaren du mätte på är knacksensorn. Den är inte mätbar och ger bara signal när motorn knackar.

Har du mätt så du har signal från LMM (luftmassemätaren?)

Mvh Jonas
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Har fått låna ett instrument vilket man kopplar in mellan styrenhet och kablaget. Detta är ett volvo-verktyg.
Då man sätter mätaren i ett visst läge, 12, och skruvar på LMM-ställskuv så ändras spänningen. Likaså ändras varvtalet lite och tomgången blir väldigt orolig, då man skruvar många varv åt ena eller andra hållet på densamma. Så jag antar att LMM således är OK!?
Om jag håller handen för hålet (insuget på LMM) så suger slangar och rör ihop sig och motorn stannar. Så det verkar inte heller vara några större läckage eller tjuv-sug av luft på insugningsrören!
Man ser också då att lambdasondens volt stiger till 1 (eller lite drygt 1 V) Så detta tyder väl även det på att sonden är OK!?
Så vad jag kan eller har mätt mig fram till så går motorn väldigt magert av en eller annan anledning. Har ju 0 i CO, samt 1.4 i Lambdavärde.
Men jag vet alltså inte hur detta kan ändras eller justeras.
Kommer bara på en sak och det är styrenheten. Får väl försöka se om jag kan fjäska på en skrot och i alla fall kanske få låna en enhet och se om värdena ändras då!. Känns dyrt med 2000 kr på skroten för att bara få kolla om det är där felet ligger. Fick offert från en skrot på begagnad styrenhet.
Provkörde bilen i går eftermidag: 0-120 km/h (full gas och fullt laddtryck 0.85). Varvade upp till det röda och motorn spann fint. Inga direkta misständningar eller andra "oljud" som skulle kunna tyda på något med bränslet ellet liknade. ( ialla fall inte enligt min åsikt)
Men det är väl så att det kanske troligen ligger i styreheten efter som motorn är chippad! Men hur eller vad jag kan göra med detta vet jag inte!!

Får väl tippa eller skicka in lotto så jag kan köpa en ny bil på måndag med lite tur!!!
Fast det är ju en j-a roligt liten bil att ha o köra!! (grodbilen som min dotter kallar den!)
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Boxen på höger sida vid A-stolpen: 0 280 000 577 - 471128
Box mittkonsoll: Monterad - 0 227 400 194 - 454441: vinröd/lila
Lånad - 0 227 400 156 - 471129: orange (gulbrun)
Var inte ute och provkörde bilen efter det att jag bytte och testade med den andra boxen. Så vad trycket blev eller kunde bli vet jag inte!!
Fått offert på begagnad box: 1000 kr -kan det vara värt att köpa o testa!?
Tyvärr är det ingen skrot i Göteborgsområdet som har en box liggande. Annars hade man ju kanske kunnat fått testa o se om det är där felet ligger.

De mätningar jag gjort på LMM tycker jag indikerar på en fungerande LMM! M.h.a. instrumentet så ser jag ju att spänningen ändrar sig på jag skuvar på den lilla skuven på LMM. Likaså hörs en ganska tydlig förndring på tomgången då jag skruvar flera varv på den skruven.
Eller har någon ett förslag annars på hur man kollar den?
För jag antar att LMM inte blir "lite kass" - utan det är väl så att den antingen fungerar eller så fungerar den inte alls! Typ om tråden skulle vara av....

CO värdena lyckas jag ej få upp. Men lambdasonden kan jag då få att reagera genom att täcka för 50% av luftintaget (LMM). Ser i gamla papper att värdet på lambda var högt sista besktningen och att CO även där var lågt - dock ej noll som nu sist.

Kan det vara något med spridarna? Om dessa kan bli "dåliga" på ett eller annat sett - läckage, slitna, för stora eller för små!?
Ev. öppningstider och mängd som spridarna skall ge är väl inget man kan justera sådär bara rätt upp och ner. Eller?

Håller jag handen för utblås på avgasrör så går det väldigt trögt efter en kort stund.

Lustigt med körförbud för att man släpper ut för lite avgaser!!! (lambda högt = mager blandning!) :shock:
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Efter lite förfrågningar bland folk som sysslar med chipp o trim, samt även är duktiga på elektroniska bränslesytem, så lutar det ju ändå åt att motorn suger luft någonstans.
Hittade efter idogt sprayande med startgas, en liten tjuvluftning på "backventilen" som sitter på vevhusavluftningen.
Hur mycket denna läcka gör vet jag ej. Skall se om det finns någon sådan del på skroten eller om möjligen volvo har en. Allt en fråga om pris! Kanske någon som läser detta har en sådan liggande hemma? Plasten är sprucken och en liten bit borta så att man ser fjädern innuti. Likaså är skummgummit runt den i ganska dålig kondition.
Mätte på LMM och fick fram 443 ohm. Verkar väl vara rätt?
Men det kan ju kanske ändå vara denna LMM som spökar enl en del. Drar jag ut sladden till den så åker lambdasondens volt upp till runt 1. (mätt på den ensamma kabeln). Så den kanske trotts allt inte skickar rätt signal til stryboxen!? Vad kan en LMM kosta tro? Kanske någon som ha en över och liggande till bra pris?

Fortsätter detta eviga felsökande! Så lätt ger jag mig inte! FAST DET KÄNNS LITE TRÖGT NU.....
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Med tanke på att alla värde igentligen är ok så tror jag att insprutningen är ok. Troligtvis skadar det ej att lossa och fetta in jordpunkter men det är nog inte huvudfelet. Motorn kan gå magert av 2 anledningar. För lite bränsle eller för mycket luft. om den får för lite bränsle så är det fel i insprutningssystemet och då brukar du få ryckningar, dålig gång eller ork.
Lite orolig tomgång vr inget tillval på 480, det fick alla med på köpet så det kan väl kvitta.

Är sedan avgassystemet 100% tätt fram till och en bit förbi lambdan??
Om inte så får du in extra luft här. Doch brukar det ge motsatt effekt. Lambdan tror att bilen får för lite bränsle och fetar på.
Sedan kan du ha läkage efter lambdan. Detta ger fel värde på bilprovningen men lambdan läser rätt och ger inget fel på bilen.
eftersom du har lite skumt värde på Lambdan så bör det inte vara detta heller.

Då återstår tjuvluft på insugningssidan. Du kan inte prova att täta där du hade läckage. Typ butylgummi eller nått sånt?? du ligger ju bara precis strax över godkännt värde
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Big Chief
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jul 2005 13:17
Ort: Norr om Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Big Chief »

Har nu varit på besiktningen och till slut fått bilen godkänd!
En mekaniker jag känner tog med sig bilen till en firma som hade en riktig mätare. Han justerade då in motorn enligt konstens ala regler (samt troligen egen erfarenhet!! :))) ) Efter en stunds skruvande så fick han ner LAMBDAVÄRDET. Så felet har då troligen helt enkelt varit att jag inte lyckats justera tillräckligt noga på de ställskruvar som finns på motorn!!
Eller så kan man då inte "få till det" så exakt som det behövs utan ett "riktigt" mätinstrument!

ETT STORT TACK till er som la ner tid och energi på mitt problem!!!
MOGGE - Tack för din hjäl via "telfonsupporten"!!!

Nu är den till salu!!! Tyvärrrrrr mäste jag väl säga! :((
A metal heart is hard to kill!!
Medl. no.: 264
-90á Turbo, chippad.
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Tips 263b6_5
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Updated Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Blog e18b3d3
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Useful Product Guide b171d3b
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Top Rated Product Website b3d34d0
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Woke Culture Info

Inlägg av FrankJScott »

To the guy inquiring about gen alpha 2022, neutrois, non binary lgbt, masculine non binary, non binary peoples day, the generation alpha, third genders, gender spectrum explained, the abcs of lgbt, gender identification, non binary gender fluid, reddit gender dysphoria, gender dysphoria transgender, non binary parents, 73 genders list, mixed gender identity, rare genders, 4th generation beta blockers, genderfluid transition, gender terms, I can vouch for this News and current trends about Generation Beta for dysphoria bible, multigender meaning, my gender identity, gender identity disorder dsm, gender identity disorder treatment, reddit gender dysphoria, non binary parents, all gender identities, 68 genders, male to nonbinary, non binary meaning in lgbt, lgbtq inclusion in schools, genderfluid spectrum, genderfluid agender, man and nonbinary means, 67 genders, all lgbtq genders and meanings, bigender and bisexual, non binary def, transgender disorder, also. See More Excellent Woke Culture Guide 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated EICR Certificate Info

Inlägg av FrankJScott »

In response to the guy inquiring about electrical safety certificate what is tested, results electrical, eicr when required, niceic electrical safety certificate, new electrical wiring cost, getting an electrical certificate, electrical rcd testing, electrical safety inspection report, qualified electrical worker, residential electric repair, electrician for home repair, niceic eicr, bs7671 qualification, average price of electrician per hour, electrical wiring service, at home electric, electrical work uk, qualified electrician certificate, local certified electricians, eicr stand for, I suggest this at yahoo on EICR certificate advice for electrical house wiring, electricity certificate cost, online electrician help, private electrical contractor, electrical inspection and testing course, eicr report london, private electrician course, fixed wiring test, electrical condition installation report, bs 7671 book, electrical scheme, industrial commercial electrician, electrical safety check certificate, wiring certificate, commercial eicr cost, niceic cert, final electrical inspection requirements, landlord eicr cost, home electrical inspection near me, level 3 inspection and testing, also. See More Top Rated EICR Certificate Info 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Awesome Digital Marketing Site

Inlägg av FrankJScott »

In response to the man inquiring about digital seo company, full stack digital marketing, best digital signage companies, digital product marketing, internet marketing, digital marketing quora, content marketing agency seo, top 10 digital marketing companies, I highly recommend this source about digital marketing leader Brooks Nunez advice or hux deloitte, digital media marketing, content for digital marketing agency, performance marketing services, digital marketing agency social media, digitalen marketing, global digital marketing, big marketing firms, not to mention this homepage on digital marketing expert Brooks Nunez tips alongside all io digital agency, online web marketing, leap digital agency, digital marketing seo company, web marketing service, international ppc agency, 360 digital marketing, online advertising websites, not to mention this great digital marketing leader Brooks Nunez tips which is also great. Also, have a look at this made my day about digital marketing expert Brooks Nunez url not to mention professional digital marketing services, internet content marketing, online reputation marketing, curvearro, hvac marketing agency, cdmp marketing, digital marketing services, local seo firm, alongside all this do you agree on digital marketing boss Brooks Nunez advice with top online advertising companies, display advertising in digital marketing, best digital marketing companies in the world, top ecommerce marketing agencies, digital marketing agency for small business, internet marketing search engine optimization, ecommerce agency near me, restaurant digital marketing agency, for good measure. Check more @ High Rated EICR Certificate Site 19b171d
FrankJScott
Inlägg: 8920
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Digital Marketing Site

Inlägg av FrankJScott »

In response to the people asking about media marketing company, full digital agency, digital seo agency, ross simmonds, full service digital marketing company, internet marketing agency near me, website and digital marketing, google adwords in digital marketing, I highly suggest this cool digital marketing boss Brooks Nunez forum or digital content marketing agency, ecommerce ppc agency, agensi digital marketing, sincro an ansira company, b2c social media marketing, paid social advertising agency, copywriting marketing digital, primal digital agency, as well as this listen to this podcast about digital marketing expert Brooks Nunez url on top of a digital marketing agency, digital media buyer, online marketing specialist, digital media strategy, digital agency website design, neuromarketing digital, ecommerce agency near me, marketing firm websites, on top of this one-time offer about digital marketing expert Brooks Nunez link which is also great. Also, have a look at this a knockout post about digital marketing expert Brooks Nunez tips alongside all best digital agency in the world, dashclicks pricing, content for marketing agency, digital marketing professional, krona digital agency, digitalmarketer com, content marketing agency services, digital marketing for financial advisors, not to mention this the full report on digital marketing boss Brooks Nunez url with digital media strategy, digital experts, internet marketing seo, affordable digital marketing company, b2b content marketing agencies, online marketing in e commerce, fiverr digital marketing, digital marketing influencers, for good measure. Check more @ Cool Digital Marketing Website d263b4_
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst