Ett knakande ljud.

Hanki
Inlägg: 38
Blev medlem: 11 okt 2004 13:16
Kontakt:

Ett knakande ljud.

Inlägg av Hanki »

Hej!

Som rubriken lyder så knakar det om min 480 då jag svänger på ratten, det spelar ingen roll om jag svänger åt vänster eller åt höger utan det knakar lika mycket. Det knakar som mest då jag står stilla och svänger på ratten eller om jag kör sakta, t.ex. om jag ska svänga in på någon parkering eller dylikt.

Ljudet skulle lättast kunna beskrivas som när det knakar i skrovet på nåt gammalt träskepp. :D

Tack på förhand!

/Henrik
Johan Karlsson
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 apr 2005 11:50
Ort: Göteborg/Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Har precis samma problem på min 95a. Misstänker lederna till krängningshämmarstaget fram. Vet inte om så är fallet än då jag ännu inte gett mig på att byta dessa. Du kanske hinner före mig :)

Johan
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

kommer knaket vid körning i en håla är det säkert k-stagen.
är det bara när man vrider ratten, kan det vara rattaxel leder eller något i styrväxel.
Enklast att kolla är att be någon svänga på ratten och lyssna sig fram till det
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

På min bil var k-stagen bytta när jag köpte den, men jag känner igen knakandet då detta ljud även kan uppkomma på de bakre k-stagen. Testa att gunga bilen över respektive hjul så kanske det går att lokalisera om det är fram eller bak.
mvh /Janne #60
Hanki
Inlägg: 38
Blev medlem: 11 okt 2004 13:16
Kontakt:

Inlägg av Hanki »

Ok!

Tack för alla svar! Ska ta och testa mig fram.

/Henrik
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst