SKumt ljud från intrumentbrädan

Mcduck
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 mar 2004 12:20
Kontakt:

SKumt ljud från intrumentbrädan

Inlägg av Mcduck »

På senaste tiden har det börja låta konstigt från intrumentbrädan när man kommer upp i lite hastighet (sådär en 80 km/h). Ljudet kommer från höger sida, något under där vindruta och intrumentpanel möts.

Jag var ute och försökte spela in det idag, och lyckades väl ganska hyffsat. Någon som känner igen ljudet eller har några intelligenta gissningar?

http://w1.300.telia.com/~u30016343/PICT0497.mpg
212 Kjell Carlsson
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
Ort: Asmundtorp
Kontakt:

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Det låter som om du har fått ett papper i luftintaget, eller möjligtvis ett löv.
Om gissningen är intelligent vet jag inte, men det var det första som slog mig då jag hörde ljudet.

Kjell
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Björn #194 »

Det där kan jag med största sannolikhet tala om för dig var det är!!!!

Kolla den svarta breda listen under vindrutan (på utsidan), den som torkararmar och spolare går igenom.

Jag är helt säker på att det är den, kan vara sprucken i hörnen där skruvarna för jordningen till huven sitter.

När fartvinden trycker på så bildas det turbulens och listen skakar/vibrerar mot rutan.

Lycka till!
Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
Mcduck
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 mar 2004 12:20
Kontakt:

Inlägg av Mcduck »

Björn #194 skrev:Det där kan jag med största sannolikhet tala om för dig var det är!!!!

Kolla den svarta breda listen under vindrutan (på utsidan), den som torkararmar och spolare går igenom.

Jag är helt säker på att det är den, kan vara sprucken i hörnen där skruvarna för jordningen till huven sitter.

När fartvinden trycker på så bildas det turbulens och listen skakar/vibrerar mot rutan.

Lycka till!
Björn #194
Tusen tack!! Skall kollas snarast.
Mcduck
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 mar 2004 12:20
Kontakt:

Inlägg av Mcduck »

Björn #194 skrev:Det där kan jag med största sannolikhet tala om för dig var det är!!!!

Kolla den svarta breda listen under vindrutan (på utsidan), den som torkararmar och spolare går igenom.

Jag är helt säker på att det är den, kan vara sprucken i hörnen där skruvarna för jordningen till huven sitter.

När fartvinden trycker på så bildas det turbulens och listen skakar/vibrerar mot rutan.

Lycka till!
Björn #194
Björn, du är en ängel! Nu kan man äntligen åka i 480:n igen utan hörselskydd!
Var nära att börja plocka ner instrumentbrädan, det var en jäkla tur att jag inte hann börja. :wink:

Tack, tack, tack och åter tack! :)
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Björn #194 »

Kul att man kan hjälpa! Och väldigt gött att de flesta felen på våra sköna 480-bilar är bagateller....

Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
Henrik Halvorsen
Inlägg: 66
Blev medlem: 28 jan 2004 23:59
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Henrik Halvorsen »

Kan bara instämma att Björn är en Ängel!
Har haft problemt på bil utan att komma på vart det kom ifrån.


//Halvorsen
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster