Mvh. Kalle
Kylarvatten försvinner mystiskt
-
Karl Eklund
- Kontakt:
Kylarvatten försvinner mystiskt
Fick problem med min 480 -90:a, helt plötsligt fanns det inget kylvatten kvar i kylaren, efter påfylling försvann det igen inom 15 minuter. Jag gjorde en kontollerad test. fyllde på för att se var det läckte ut, problemet var bara det att det läckte inte ut någon stans, men kylarvattnet försvann iaf.
Vad kan detta bero på, det ända jag kan tänka mig är att vattnet åker in i motorn och blandas med bensingaserna och förbränns (förångas) Någon som vet?
Mvh. Kalle
Mvh. Kalle
-
Sellgren
- Kontakt:
Jag förmodar att du hafft på motorn då du fyllde på, för annars så fylls kanalerna i motorn, slangar m.m. inte upp och då kan det sedan bli tommt i behållaren när du väl startar motorn.
Du har inte vått på passagerar eller förarplatsens golv ? det kan ju vara värmeelementet som läcker.
Annars så skulle jag också tippa på att det läcker in i motorn genom topp packningen
Du har inte vått på passagerar eller förarplatsens golv ? det kan ju vara värmeelementet som läcker.
Annars så skulle jag också tippa på att det läcker in i motorn genom topp packningen
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
Karl Eklund
- Kontakt:
Tack så mycket.
Tack för snabbt svar, jag ska kontollera värmesystemet, ang. topplocks packningen, om den skulle vara skadad, skulle det inte komma vatten i oljan då oxo? Oljan är helt vattenfri.
Kalle
Kalle
-
yo84
- Kontakt: