Bränsletryck med original regulatorn.
-
- Inlägg: 19
- Blev medlem: 06 aug 2004 18:37
- Ort: Skövde
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Tror orginal bränsle tryck på en 480es -87 ska ligga på 3,5bar, medans Bosch insprutningen som du har i 740in (även vissa av våra 480is) bara har 2,5bar.
Om jag minns rätt dvs
Om jag minns rätt dvs
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 491
- Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
- Ort: Skövde
- Kontakt:
Självklart kan en motor bli slöare av för mycket bensin. Det är blandningen av bensin och luft som ska vara optimal för bästa förbränning.
Att bilen smäller beror på att oförbränt bränsle kommer utanför motorn dvs i avgaserna och antänds. Är rätt fräckt ibörjan då det kommer en liten flamma ur slutröret men jävligt irriterande i längden.
Att bilen smäller beror på att oförbränt bränsle kommer utanför motorn dvs i avgaserna och antänds. Är rätt fräckt ibörjan då det kommer en liten flamma ur slutröret men jävligt irriterande i längden.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
om man vill ha en bil som svarar bra på gas så ska den gå lite lite snålt. ex moppe där man ställde munstycket snålt.
Negativ effekt på detta är att förbränningstempen ökar och har man turbo vill man tvärtom ge lite lite mer sås för att inte riskera spikningar.
Jämför med snålt ställd moppe igen, det slet bra på kolvringarna eftersom luftkylning inte är den bästa kylningen
Så sätt på rätt sorts regulator, så hon går som hon ska
Negativ effekt på detta är att förbränningstempen ökar och har man turbo vill man tvärtom ge lite lite mer sås för att inte riskera spikningar.
Jämför med snålt ställd moppe igen, det slet bra på kolvringarna eftersom luftkylning inte är den bästa kylningen
Så sätt på rätt sorts regulator, så hon går som hon ska
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 5114
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
New Product Website
Please try Google before asking about Best Product Tips e18b3d3
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster