Motorbyte..??
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 14 mar 2005 18:26
- Ort: Sala
- Kontakt:
Motorbyte..??
Har funderat lite på ett motor byte i min 480 turbo.. är sugen på att sätta i en volvo 850 motor.. men tror ni d kan va möjligt att utföra..?? vill ha mycke svar o synpunkter.. ja har gemfört lite spårvidder o så o visst, 850:in har ju bredare.. men d skulle va lite festligt me en till cylinder o lite mer vrid..
-
- Inlägg: 77
- Blev medlem: 04 mar 2005 12:37
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
har sj haft funderingarna men sen när ja byte till turbo motorn så ångrade ja mej... fick byta allt. kabel stammen under hela instrument panelen men ska man nt använda bilen som vardags bil så kan man ju göra det... annars e det extremt mkt jobb.. byta av alla motor fäste, förstoring av motor rum, flyttning av torpeden... mm. men det skulle vara "jävligt" roligt.. lycka till om det blir av
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
Ser man till det begränsade utrymmet så är det nog bättre med S40ins motor. Bra stöt i den med.
Det som kommer att bli svårast är svensk bil bekämpning, försök få reda på vad som krävs för att byta från orginal 120 hk till 160hk som det är i s40ins ltt...
en 225hk eller 250 hk 5 cylindrig kommer de aldrig att godkänna.
Sen kommer nästa kul sak att få alla signaler att bli kompissar i instrument packet. Om du byter låda oxå ( du får nästan stryk om du inte gör det ) så är det nog enklare att använda 850/S40 instrument och ändra signal från tankmätare osv
Det som kommer att bli svårast är svensk bil bekämpning, försök få reda på vad som krävs för att byta från orginal 120 hk till 160hk som det är i s40ins ltt...
en 225hk eller 250 hk 5 cylindrig kommer de aldrig att godkänna.
Sen kommer nästa kul sak att få alla signaler att bli kompissar i instrument packet. Om du byter låda oxå ( du får nästan stryk om du inte gör det ) så är det nog enklare att använda 850/S40 instrument och ändra signal från tankmätare osv
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
- Ort: Vindeln
- Kontakt:
-
- Inlägg: 583
- Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
- Ort: Skåne samt Göteborg
- Kontakt:
tja först o främst är det ju svenskbilbekämpning som du ska övertyga.
Det är enklare med en snyggt modifierat orginal motor jämfört med en S**B.
Sen skulle jag uppskatta om det namnet inte nämns härinne......
Det är enklare med en snyggt modifierat orginal motor jämfört med en S**B.
Sen skulle jag uppskatta om det namnet inte nämns härinne......
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
- Inlägg: 60
- Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
- Ort: Vindeln
- Kontakt:
-
- Inlägg: 472
- Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
-
- Inlägg: 5114
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
Useful Product Tips
Please try Google before asking about New Product Blog d263b7_
-
- Inlägg: 5114
- Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
- Kontakt:
High Rated Product Site
Please try Google before asking about Recommended Product Site 8b3d34d
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster