Motorbyte..??

Dyk_Danne
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 mar 2005 18:26
Ort: Sala
Kontakt:

Motorbyte..??

Inlägg av Dyk_Danne »

Har funderat lite på ett motor byte i min 480 turbo.. är sugen på att sätta i en volvo 850 motor.. men tror ni d kan va möjligt att utföra..?? vill ha mycke svar o synpunkter.. :D ja har gemfört lite spårvidder o så o visst, 850:in har ju bredare.. men d skulle va lite festligt me en till cylinder o lite mer vrid..
volvo_freak
Inlägg: 77
Blev medlem: 04 mar 2005 12:37
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av volvo_freak »

har sj haft funderingarna men sen när ja byte till turbo motorn så ångrade ja mej... fick byta allt. kabel stammen under hela instrument panelen :( men ska man nt använda bilen som vardags bil så kan man ju göra det... annars e det extremt mkt jobb.. byta av alla motor fäste, förstoring av motor rum, flyttning av torpeden... mm. men det skulle vara "jävligt" roligt.. lycka till om det blir av
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Ser man till det begränsade utrymmet så är det nog bättre med S40ins motor. Bra stöt i den med.

Det som kommer att bli svårast är svensk bil bekämpning, försök få reda på vad som krävs för att byta från orginal 120 hk till 160hk som det är i s40ins ltt...
en 225hk eller 250 hk 5 cylindrig kommer de aldrig att godkänna.

Sen kommer nästa kul sak att få alla signaler att bli kompissar i instrument packet. Om du byter låda oxå ( du får nästan stryk om du inte gör det :) ) så är det nog enklare att använda 850/S40 instrument och ändra signal från tankmätare osv
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Folke_
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Folke_ »

Jag har funderat lite på å sätta in antingen saab 9000 t16 motor (drömmar :mrgreen: ) eller så bara en vanlig 480 turbo motor med diverse lull lull....

men äre mycke å göra med å byta till turbo motorn ? eller ska man konvertera ?
480 "E-rotic Sportscar" -87 ;) :mrgreen:
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

tja först o främst är det ju svenskbilbekämpning som du ska övertyga.
Det är enklare med en snyggt modifierat orginal motor jämfört med en S**B.

Sen skulle jag uppskatta om det namnet inte nämns härinne......

8)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Folke_
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 apr 2005 17:04
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Folke_ »

hehe S**B e väll fina bilar ^^.... och egenteligen bör inte SB säga något om man stoppar ner en b18ft eftersom att den "ligger" på 120 hästar och man får ju öka effekten i bilen med 10% utan att man skall behöva registrera om den ? :P ^^ är iaf vad jag har läst å hört ^^
480 "E-rotic Sportscar" -87 ;) :mrgreen:
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Vik hädan! Vad skulle det otyget i din volvo o göra? Bygg vidare på en b18FT istället kanske låna lite från otyget som turbo/spridare osv, för dom komponenterna står det inte fel namn på. Garanterat roligare, mindre arbete och du blir dessutom vänligare bemött av övriga klubben. :D
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Useful Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog d263b7_
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Recommended Product Site 8b3d34d
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster