Problem att komma in på hemsidan

Skriv svar
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Problem att komma in på hemsidan

Inlägg av Sellgren »

Det händer ganska ofta för mig att sidan inte kan visas när jag ska gå in på klubbens hemsida. Det jag undrar är om detta händer för fler personer.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
volvo_freak
Inlägg: 77
Blev medlem: 04 mar 2005 12:37
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av volvo_freak »

har aldrig haft problem...
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) jag har heller aldrig haft problem med att komma in den brukar funka blixtsnabbt precis som det gör med alla goda svar som man får på sina frågor :D kan ju va så att du har nån inställning som gör det jobbigt att ladda sidan, nåt i nån brandvägg eller så, har själv haft en del strul med nån sida som va seg men det var nån brandvägg i virusprogrammet som störde och efter att den var avstängd så funkade den, synd om det ska vara segt att komma in på den viktigasta sidan på nätet :shock:

mvh
Chrille
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

jag har problem ibland, men om det är sidan eller jobbets brandvägg vet jag ej. Är bra på bilar inte datorer som jag brukar säga.....

Fast jag tror det händer hemma oxå ibland
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter Nilsson
Site Admin
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 jan 2004 20:50
Ort: Öland
Kontakt:

Inlägg av Peter Nilsson »

Sellgren: jag ska kolla loggarna från webhotellet och se om jag kan hitta vad det är som gör det svårt att komma in
Användarvisningsbild
Jonta
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 dec 2005 21:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Jonta »

Hallå där

Jag har faktiskt också samma problem ibland. Jag har trott att sidan ligger nere för uppdatering. 8)
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Jag anser mig själv som bra på datorer fast jag hatar att sitta och fixa med dem. Har kollat lite inställningar som skulle kunna vara till problem, men det som får mig att tvivla på att det är fel på min dator är att jag kommer in ibland, datorer brukar inte glappa. Och nu när det har hänt för fler personer så stärker det mina teorier.

Hoppas att du hittar något Peter så man slipper bli sporadiskt portad från klubb sidan :wink:
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
Jonta
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 dec 2005 21:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Jonta »

Hum..

Svårt igen att komma hit hände tidigare ikväll.

Knepigt :cry:
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Peter Nilsson
Site Admin
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 jan 2004 20:50
Ort: Öland
Kontakt:

Inlägg av Peter Nilsson »

Började sidan att bli seg när bilden kom till på första sidan ?

eller har det varit längre
Användarvisningsbild
Jonta
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 dec 2005 21:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Jonta »

1:a sidan brukar inte vara nåt problem. Utan det blir när man väljer nåt ur menyn. Annars brukar svaret bli server kan inte nås....:shock:
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Sellgren
Inlägg: 491
Blev medlem: 11 maj 2004 13:40
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Nu har jag sen jag la in mitt senaste inlägg i denna topicen kommit in på sidan utan problem.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Igår ett par minuter efter 14 så kunde jag ej komma in.
På första sidag såg man den övre "fasta" borden.
under länkarna , om klubben, medlemmar osv finns en strckad kant,. Ner dit ser man.
Undet det står Bad Gateway eller något sådant
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Användarvisningsbild
Jonta
Inlägg: 18
Blev medlem: 19 dec 2005 21:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Jonta »

Ja då vare dags igen
Idag mellan 16.30-17.00 var det omöjligt att komma hit. Det här skrevs strax efter 17.00 när jag kom in på sidan. Endast första sidan funkade annars.

Mvh
Jonta 8)
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Upptäckte en sak när jag loggade in på våran hemsida från jobbet en dag den här veckan :shock: Jag skulle kolla in en felkod från listan under mektips och den finns inte där , listan alltså utan bara en tom ruta så jag skrev en fråga där och undrade vart felkoderna tagit vägen :?: ok väl hemma så funkar det så jag tänker att det va väl nåt fel tidigare men när jar nästa dag kollar från jobbet igen så finns den inte där :x nästa steg blir alltså att ta med sej jobbdatorn hem, liten och lätt så det är inga problem, väl hemma kopplar jag upp den och vips så finns listan där :) Jaha och vad vill jag ha sagt med detta, jo att jag upptäckt att det inte alltid går att komma in på allt beroende på vartifrån man loggar in, jobbar själv innom kommunen som har en gemensam storserver och jag kan ju tänka mej att det är där "felet" ligger, vissa saker kommer ju helt enkelt inte igenom :evil: det kan ju vara så att trögheten att komma in på sidan kan bero på varifrån eller vilka inställningar man har på sin virus och brandvägg hur tillgängligheten av sidan blir, om man har en brandvägg som man själv kan ställa parametrarna i så funkar det men om nån annan sköter det så nix, vissa andra sidor går faktiskt oerhört trögt på jobber medans dom funkar jättesnabbt hemma, på jobbdatorn har jag visserligen det virusprog. som är bestämt uppifrån men när den är hemma så går den genom min router och min brandvägg och funkar således oklanderligt, jag vet ju inte vad ni har för prylar men kan tänka mej att om man har en operatörsbunden brandvägg inkopplad så kan det kanske bli problem ibland så ett litet tips kan vara att kolla upp det :shock: ett litet ps. till webmastern på sidan, du kan ta bort min dumma fråga under mektips om vart koderna tog vägen nu när det är löst ds. hehe :lol:

mvh

Chrille
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Men jag loggar in till 98% från jobbet, och det strular ibland både hemma och här. För det mesta funkar det ju bra.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Strulade i går eftermiddag igen, var bara ovandelen som funkade, alla länkar var döda utom den till 480 historik.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
MickeE
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 apr 2006 13:01
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av MickeE »

Har alltid under alla år jag kikat på er snygga sida alltid funkat bra att komma in. :D
MickeE 480 ES-87 Svart
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) en liten undran bara "boostofta" hur funkar det att öppna andra sidor för dej just när klubbsidan strular, är dom snabba som vanligt eller är dom också långsamma, har du provat att öppna ett nytt webfönster och försöka öppna därifrån :? ibland är det ju så att man råkar hamna på en trött server med just den sida man vill öppna och det kan ibland löna sej att pröva ett annat fönster, en sak till som kan slöa ner en dator är ju spywears, kör gärna nån sorts antispyprog ibland för att rensa bort sånt dret :x nej nu blev det visst en datafrågespalt av det här :oops: Lycka till

MVH

Chrille
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Jobbar på Volvo, några spywares i datorn har jag nog inte, kan inte kolla med program eftersom de måste läggas in av IT iså fall :)
Har provat att öppna nya fönster, starta om datorn, det skumma är att 480 historik gick att öppna, provade flera gånger, gick snabbt varje gång.
Detta händer mig ibland både på jobbet och hemma.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst