Funderar på att köpa en 480 ES -87a, ca 14000mil.
Ägaren vill ha ca 7000:- Bilen har stått still ca ett halvår.
Rost finns i skärmkanter bak. När bilen ställdes av rusade motorn något
på tomgång, bilen har inte varit startad i år, killen höll på att ladda batteriet när jag pratade med honom igår, så han visste inte om felet med tomgången kvarstår. Men han trodde att om felet finns kvar så berodde det på "tomgångsregulatorn".
Min fråga är då, är denna bil värd priset och är det ett stort fel på tomgången eller är det lätt åtgärdat (om felet nu finns kvar, vilket det väl lär göra), har läst någon tråd om att spjällägesgivaren kan kärva men att det löses enkelt med 5-56.
Bilen är besiktigad 0309 ua.
Evt köp av 408 es -87
-
- Inlägg: 148
- Blev medlem: 01 feb 2004 12:44
- Ort: Asmundtorp
- Kontakt:
Allting är relativt. Så även priset på en 480.
Själv har jag köpt 2 st 480 under året som gått.
Den första var en es-88. Den gav jag 1000:- för, men sen fick jag lägga ner en del i renovering. Jag har nog lagt ner 6-7000:- plus arbets timmar.
Och det tyckte jag det var värt.
Bil nr 2, en es-87 för 3000:- Den har jag lagt ner ca 1000:- Men mycket återstår. Den lär också kosta mej ca 7-8000:- när den är klar.
Men jag vill hålla på och renovera lite själv, det är ju min hobby.
Rost i skärmkanter kostar några tusen att fixa + lack. Men det kan det väl vara värt.
14000 mil är inte mycket, det höjer också priset.
Lycka till
Kjell #212#
Själv har jag köpt 2 st 480 under året som gått.
Den första var en es-88. Den gav jag 1000:- för, men sen fick jag lägga ner en del i renovering. Jag har nog lagt ner 6-7000:- plus arbets timmar.
Och det tyckte jag det var värt.
Bil nr 2, en es-87 för 3000:- Den har jag lagt ner ca 1000:- Men mycket återstår. Den lär också kosta mej ca 7-8000:- när den är klar.
Men jag vill hålla på och renovera lite själv, det är ju min hobby.
Rost i skärmkanter kostar några tusen att fixa + lack. Men det kan det väl vara värt.
14000 mil är inte mycket, det höjer också priset.
Lycka till
Kjell #212#
har varit och tittat på bilen och hittade följande fel:
-skärmkanter bak kass (upprostade)
-fönsterhiss förarsida kass
-oljeläckage troligtvis ventilkåpan
-höger backspegel kass
-klädsel på förarstol uppsliten samt ena baksätet slitet
-baklucka funkar ej att låsa med c-låset
-lite rost på dörrar
är detta ett bra köp och vad kan vara rimligt att ge för bilen i så fall, han begär ca 7000:-
-skärmkanter bak kass (upprostade)
-fönsterhiss förarsida kass
-oljeläckage troligtvis ventilkåpan
-höger backspegel kass
-klädsel på förarstol uppsliten samt ena baksätet slitet
-baklucka funkar ej att låsa med c-låset
-lite rost på dörrar
är detta ett bra köp och vad kan vara rimligt att ge för bilen i så fall, han begär ca 7000:-
-
- Inlägg: 1285
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
- Inlägg: 215
- Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Bara som en parentes här...Anonymous skrev:har varit och tittat på bilen och hittade följande fel:
-skärmkanter bak kass (upprostade)
-fönsterhiss förarsida kass
-oljeläckage troligtvis ventilkåpan
-höger backspegel kass
-klädsel på förarstol uppsliten samt ena baksätet slitet
-baklucka funkar ej att låsa med c-låset
-lite rost på dörrar
är detta ett bra köp och vad kan vara rimligt att ge för bilen i så fall, han begär ca 7000:-
Bakluckan är ju alltid låst, den låses aldrig med c-låset. Luckan öppnas med nyckel utifrån eller med handtaget inne i bilen.
Mvh Pelle
TurboVolvo även på jobbet.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster