Skulle någon kunna redogöra för mig hur man enklast får ut givaren för hastighetsmätaren?
Den har nämligen nyss gett upp. Den har varit lite sporadisk från och till, men nu verkar den helt död, eller iofs, den fungerar när det är kallt ute, såvida inte motortemperaturen överstiger 50 grader ungf.
Jag har försökt läsa här på forumet angående detta problem.
Det mest förekommande verkar var jordfel och klapp, men det har jag undersökt så det känns som att det endast kan vara givaren? Har även undersökt lödningarna på kretskortet och dom är A ok!
Skulle vara oerhört tacksam för hjälp, (bilen fick UA i lördags på bilprovningen) så om detta skulle fixas vore den som ny