Värmen går ej att stänga av på min 87:a,spaken stannar halvvägs när jag ska full värme,kan spaken till värmen rappa över,eller?
Janne
Varmt
-
MartinP
- Inlägg: 595
- Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
- Ort: Stockholm, Kista
- Kontakt:
Spaken du pratar om har en skena. På denna skena åker det runt en plast remsa som är kopplad till spaken. Förmodligen så har den helt enkelt kärvat fast och resulterar i att du inte kan röra den fritt.
Ta bort instrumentbrädan och skruva därefter ur VEM'en. När du fått ut den så återstår det bara att ta isär den och åtgärda problemet. Remsan kommer du åt om du tar bort fronten på VEM'en, den sitter fastkopplad i spaken. Troligtvis så har remsan gått av och det löser du genom att tejpa fast den. Så gjorde jag iaf
Lycka till.
Ta bort instrumentbrädan och skruva därefter ur VEM'en. När du fått ut den så återstår det bara att ta isär den och åtgärda problemet. Remsan kommer du åt om du tar bort fronten på VEM'en, den sitter fastkopplad i spaken. Troligtvis så har remsan gått av och det löser du genom att tejpa fast den. Så gjorde jag iaf
-
es480
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 07 aug 2006 10:57
- Ort: Åtvidaberg
- Kontakt:
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster