Varmt

es480
Inlägg: 26
Blev medlem: 07 aug 2006 10:57
Ort: Åtvidaberg
Kontakt:

Varmt

Inlägg av es480 »

Värmen går ej att stänga av på min 87:a,spaken stannar halvvägs när jag ska full värme,kan spaken till värmen rappa över,eller?

Janne
MartinP
Inlägg: 595
Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
Ort: Stockholm, Kista
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Spaken du pratar om har en skena. På denna skena åker det runt en plast remsa som är kopplad till spaken. Förmodligen så har den helt enkelt kärvat fast och resulterar i att du inte kan röra den fritt.
Ta bort instrumentbrädan och skruva därefter ur VEM'en. När du fått ut den så återstår det bara att ta isär den och åtgärda problemet. Remsan kommer du åt om du tar bort fronten på VEM'en, den sitter fastkopplad i spaken. Troligtvis så har remsan gått av och det löser du genom att tejpa fast den. Så gjorde jag iaf :) Lycka till.
es480
Inlägg: 26
Blev medlem: 07 aug 2006 10:57
Ort: Åtvidaberg
Kontakt:

Inlägg av es480 »

Ett Stort tack för en lättfattligt beskrivning.
Jag ska prova så fort jag får tid. :lol:
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster