Kamremsbrott (Peter!!!)

sqalo
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 apr 2004 00:21
Ort: Göteborg
Kontakt:

Kamremsbrott (Peter!!!)

Inlägg av sqalo »

Tjena

Var ett tag sedan jag rörde mig i 480-kresten men nu é jag game igen...

Har fått span på en ES från 88:a med kamremsbrott och undrar om något vet huruvida kolvarna gör sallad av ventilerna eller om dessa går fria från kolvarna?
Tacksam för snabbt svar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

svar ja
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Kamremsbrott

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej att det blir ventilsallad är jag ganska övertygad om men med lite tur är kolvarna oskadda, byte av topp är nog att rekommendera, det kan ju blivit sprickor i det gamla, finns kanske nån i klubben som som har en liggande.
mvh
Chrille
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tackar för svaren

Tänkte mest använda karossen som plockbil till bygget. Eventuellt flytta över plåtarna från turbon om jag inte får ordning på cab-karossen.
Kunde ju vara kul med en hel motor...
es

Hel motor

Inlägg av es »

Jag har en Es med hel motor som du kan få billigt Den är vit 87a om du vill ha motor kan jag ta bort dörrar och framskärmar mm och du kan ta resten tel0702058489
Jonas

topp

Inlägg av Jonas »

Annars har jag en hel topp med nyslipade ventiler som bara ligger..
Jag har även kolvar ifall dom skulle behövas byta...
Priset är fritt, säg ett pris så kan vi diskutera ut ifrån det...
sqalo
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 apr 2004 00:21
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av sqalo »

Tjena

Tackar för erbjudanena, men är inte intresserad av motorn i sig från denna bil. Funderade bara över ifall motorn skulle vara brukbar.
Har lagt om planerna för 480:n, cabben skall arkiveras och ny kaross inhandlas och bygga liten skojig bil för banan istället.
Nån som vill handla mina 18"-hjul kanske?
Johan
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 mar 2004 19:50
Ort: Floda
Kontakt:

Inlägg av Johan »

Det beror på vad det är för fälgar och vad du ska ha för dem? De är inte för stora för 480 eller? Får man plats med 18" i den lilla bilen? Har du bilder? Behöver ändå köpa nya däck till sommaren så är på jakt efter fälgar... Har du däck med?

/Johan
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster