Vacker på utsidan

Robban_killen
Inlägg: 132
Blev medlem: 26 okt 2006 18:39
Ort: Falköping
Kontakt:

Vacker på utsidan

Inlägg av Robban_killen »

Har kollat runt lite här på forumet, men inte hittat någon stans där ni diskuterar om hur ni behandlar eran pärla/pärlor på utsidan.
Vilka vaxer,cleaning, rubbing, polermaskiner, lacker mm tycker ni funkar bra/ inte alls funkar?
MartinP
Inlägg: 595
Blev medlem: 08 jul 2006 18:22
Ort: Stockholm, Kista
Kontakt:

Inlägg av MartinP »

Skulle gärna också vilja höra synpunkter.

Än så länge har jag kört med Rusta Polish och därfter Rusta Hårdvax och visst fan har det sett fint ut. När det gäller polermaskiner så har jag svårt finna de praktiska då de sviker där man behöver de som mest, ojämna och små ytor. En maskin är bra för taket eller huven, men dörren föredrar jag att polera förhand.

Hur stor skillnad är det egentligen mellan de olika vax som finns att köpa?
480ES -87
Robban_killen
Inlägg: 132
Blev medlem: 26 okt 2006 18:39
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Robban_killen »

Killarna och tjejerna här på forumet fixar nog inte utsidan på bilen själva, utan lämnar in bilarna :roll:
Mannen480
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 sep 2006 01:30
Kontakt:

Inlägg av Mannen480 »

Tänkt att tvätta bilen för hand, även innanför huven. Kolla det inlägget där har jag skrivit vad jag använder till mina 480s.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster