Sida 1 av 1
rost på bakskärmarna
Postat: 15 apr 2004 13:40
av Aandreas
Vad kan man göra åt rostiga bakskärmar, kan man tabort och sätta dit nya eller bara reparera de befintliga.
Tack på förhand
mvh andreas
Re: rost på bakskärmarna
Postat: 15 apr 2004 23:02
av Björn #194
Kika in på följande länk....
http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... ticle&id=5
... så kanske du kan snappa upp något!
Lycka till!
Björn #194
Postat: 16 apr 2004 18:01
av Johan
Det bästa är att byta ut dem. Tyvärr finns det inte några ekonomiplåtar till 480. Jag har iaf inte hittat några. Jag köpte en ekonomiplåt till 460. Kostar ca 280 kr. Bara små ändringar, sen passade den. Blev rikitigt bra slutresultat. Lycka till!
Postat: 17 apr 2004 01:20
av Dan.P
Sen kan man ju köpa två framskärmar på skroten.
Vänster fram--->höger bak, höger fram--->vänster bak.
Bara titta på bilen så ser man vad som passar vart.
Postat: 19 apr 2004 15:19
av Gäst
Tack för hjälpen, ska kolla runt lite efter ett bar billiga då.
Postat: 21 apr 2004 09:59
av Martin
Någon i skånetrakten som vill ta på sig lite rostjobb? Kollade hos närmsta mekanikern, han ville ha 4000 för att byta skärmarna plus 3000 för lack. Så om ngn kan göra det billigare så hör hojta till!
Postat: 27 apr 2004 13:04
av 225#
Kan ju säga att det är inte lämpligt att använda framskärmskanter till bakskärmskanter. Har själv provat och det var ett j-a passande, dessutom är framskärmskanterna lite för stora för att passa rak av.
Köp nya 440/460 skärmar och passa in dom istället, troligen en del enklare.
Postat: 28 apr 2004 09:45
av 212 Kjell Carlsson
Jag har en kille som bygger upp nya skärmkanter.(svetsar)
Han har gjort vid bägge mina bilar, och jag är mycket nöjd.
Jag fick betala 3500:- för båda skärmkanterna + lack av båda bakskärmarna.
Priset kan ha gått upp någon hundralapp sen jag fick gjort det.( förra året)
Killen finns i Billeberga i Skåne.
Kjell
Postat: 29 apr 2004 09:20
av Martin
kjell carlsson skrev:Jag har en kille som bygger upp nya skärmkanter.(svetsar)
Han har gjort vid bägge mina bilar, och jag är mycket nöjd.
Jag fick betala 3500:- för båda skärmkanterna + lack av båda bakskärmarna.
Priset kan ha gått upp någon hundralapp sen jag fick gjort det.( förra året)
Killen finns i Billeberga i Skåne.
Kjell
Låter väldigt intressant! Kan man få ngt telenr? du kan pm:a eller maila det om du vill..