Sida 1 av 1
480mekaniker i göteborgsområdet
Postat: 05 feb 2007 23:07
av Elias
Min lilla 480 har fått för sej att inte vilja starta som vanligt längre och det är inte heller ovanligt att den dör när jag väl fått i gång den och kört en liten bit. Jag har emellertid tröttnat lite på detta beteende nu och har således bestämt mej för att lämna in den så att någon som verkligen kan det här får ordna upp den lite. SÅ min fråga är helt enkelt finns det någon i göteborgsområdet som verkligen kan 480-bilar, eller någon vem som helst som kan rekomenderas?
Postat: 06 feb 2007 06:56
av Mogge
Hej!
Kan tyvärr inte rekomendera någon, men har du en stor skruvmejsel så ta gärna en titt i fördelarlocket, dit alla tändkablarna går.
I lockets mitt ska det sitta en kolbit som sticker ut och är fjädrande.
Mvh Jonas
Postat: 06 feb 2007 07:29
av wannabe
Jag kan kolla på den åt dig om du vill
Postat: 06 feb 2007 12:06
av boostofta
Vad har du får motor?
Turbo eller ES
årsmodell?
Postat: 06 feb 2007 12:12
av Elias
boostofta skrev:Vad har du får motor?
Turbo eller ES
årsmodell?
ES-modellen från 1987
Postat: 14 feb 2007 13:28
av wannabe
Hur gick det

Starta den?
Postat: 14 feb 2007 16:17
av boostofta
Sorry, har missat att du svarade på motr alternativet.
Ok, beter den alltid sig så här? Har du ovanligt hög tomgång? Håller den sig lättare vid liv om du ger mer gas?
Var i gbg området finns bilen?
Postat: 15 feb 2007 07:26
av wannabe
Har redan varit och kollat den, fördelare och rotor helt slut.

Postat: 15 feb 2007 08:33
av boostofta
fint ju
