Sida 1 av 1

Cd-spelare

Postat: 14 apr 2007 15:53
av 211#Christer Lindström
Hej :) jaha då har man en orginalcdväxlare i bilen också fick en med när jag köpte bilen dock ej monterad så idag fick jag ett ryck och kollade upp om den funkade och visst klockrent :lol: sen fick jag en såndär radiosändare till mp3-spelaren av min son häromdan så nu slipper man en sladd, fast det blir ju en del för strömförsörjningen till alla extratillbehör som man ju måste ha :shock: gps och såna nödvändiga tillbehör 8) men jag tänkte att om man åker till skroten och fixar ett gäng cigtändarurtag och monterar dom under huven bredvid reläerna så kan man ju dra sladdarna under instrumentbrädan till dit dom ska så blir det ju mindre trassel :roll: nån som vet om det finns någon ledig säkringsplats som man kan koppla ström ifrån helst en som blir strömlös när man slår av tändningen och vilken styrka på säkring man behöver för sådär en 3-4 olika adapters :?:

Postat: 16 apr 2007 12:45
av Christer Nilsson
Kan inte något säkringsnr. så här på rak arm men tänkte att jag skulle tipsa om en praktisk placering av CD-växlaren. Om man karvar lite på insidan av locket på facket mellan bakstolarna kan man stoppa ner växlaren där! Då får den precis plats på höjden. Har gjort det på min blåa och det blev både osynligt och praktiskt :wink: .

/Christer #001

Postat: 30 apr 2007 21:26
av jimmi
Får min växlare i veckan och ska prova ditt tips om placeringen där bak. Låter mycket bra.

mvh jimmi