Några frågor...

manneboy_85
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jul 2007 00:20
Kontakt:

Några frågor...

Inlägg av manneboy_85 »

verkar tjatigt om vita blinkers...men vill veta vilket år börja volvo me dom??var köper man dom??
Sen har ja en fråga om ladd trycket...skruvade upp laddtrycket lite...men nu hackar o hostar den på högre varvtal??ställt upp för mycke??en polare sa att chippet kanske inte orka me??vet inte så mycke om de...så tar jätte gärna emot svar...
Hallon
Inlägg: 40
Blev medlem: 04 jun 2007 21:27
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Hallon »

Vita blinkers kan man köpa hos närmsta Volvo Orginal-återförsäljare!
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 623
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Hur mycket har du ställt upp laddtrycket och hur :roll: eftersom den hackar på fullgas så låter det lite som om du har ställt det för högt det brukar yttra sej så då, om du släpper av lite på gasen drar den rent då? Men testa och sänk laddet lite, själv laddar jag c:a 0,95 nu men då har jag höjt bränsletrycket också.
Chrille
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Har du laddtrycksspärren kvar? För då lär det hosta lite om du kommer upp på 0,8 bar där spärren ligger.
boostofta
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jan 2005 14:41
Ort: Skåne samt Göteborg
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Spärren ligger väl på 0,9bar?
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
manneboy_85
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jul 2007 00:20
Kontakt:

Inlägg av manneboy_85 »

var sitter laddtrycks spärren?kan man göra nåt åt "mina ryckningar" utan att sänka laddet??för ibland går den rent o fint...så de händer ba ibland...men när den går...då kommer den som en spark i röven haha
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 623
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Hur du flyttar laddtrycksspärren kan du se under motståndstrim följ länken http://svenska480klubben.com/phpBB2/vie ... php?t=2035
Chrille
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst