Hur många tum kan jag ha på fälgarna?
-
Frogman
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 10 aug 2007 17:12
- Kontakt:
Hur många tum kan jag ha på fälgarna?
tjenare funtar på ett par nya snygga fälgar till bilen, men har lite funderingar på storleken. hur många tum kan fälgarna vara innan jag måste höja den? // Niclas
-
Hallon
- Inlägg: 40
- Blev medlem: 04 jun 2007 21:27
- Ort: Kalmar
- Kontakt:
- 211#Christer Lindström
- Inlägg: 623
- Blev medlem: 28 jan 2004 19:57
Hej
Ja inte ska du höja inte
men 17" ska du väl kunna få dit om du har rätt ET dvs. hur mycket fälgen breddar utåt så att det inte tar i vare sej du svänger inåt eller utåt, sen vet jag att flera klubbkompisar har både sänkt och kör med stora tum! Men sen hur det ser ut bra eller dåligt det är iofs. en smaksak
Men! det kan se rätt tomt ut om man visar för mycket av dom där "SMÅ" bromsskivorna som vi ju kör omkring med
så egentligen så ska man byta och plocka dit nåt större och bättre även om Volvos ventilerade skivor greppar bra så ju mer/större bromsskiva som syns ut! ju bättre ser det ut och bromsarna blir ju inte sämre heller HeHe
javisst ja
du får inte öka rullomkretsen mer än 5%+-0 men bilbekämpning brukar vara rätt modesta numer
och det är väl bra, jag har under dom år jag haft 480-isar bara tyckt mej märka ett positivt uppmärksammande av våra bilar, som nu sist jag besiktade så efter genomgång och då han besiktningskillen ska ut och åka och testa bromsar, så sa han " Ja då sticker jag ut och kollar varvstoppet då, så om du kan vara snäll och ge mej hjälmen!!!!
" HeHe Snacka om att ha lite humor eller hur och sånt värmer
Förresten
Är det nån av er som vet vilka större skivor som man utan för stora ingrepp kan montera på våra bilar???
Chrille
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster