Startar inte

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Startar inte

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Jaha då blev det mera problem då :( Idag så vägrade bilen helt plötsligt att starta, igår gjorde jag rent alla kontakter och i morse så startade och gick den som vanligt men efter att ha uträttat några ärenden så började först SRS-lampan att lysa och sen även ABS-lampan men bilen gick men svarade dåligt på gaspådrag, när jag sen stängde av motorn så vägrade den helt att starta, den vägrar tillockmed att dra runt motorn ibland men ibland så drar den runt som vanligt (jordfel??) en annan konstig sak är att ibland så funkar elhissarna utan att tändningen är på men om jag låser bilen och sen öppnar igen så funkar dom inte förrens tändningen är på, så nått elfel bör det vara. Jodå batteriet är just och laddat så där är det nog inte. Kan det vara jordfel eller kanske fel i tändningslåset? Har kollat att det finns gnista men inte om det kommer fram soppa eftersom bilen var för varm nu, så den får stå kallna några timmar först. Någon som vet var jag ska börja leta? Är i stort behov av hjälp.
Chrille
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Ja då gick jag alltså ut i garaget när Pärlan hade kallnat och stått med laddaren på ett tag och vad händer när jag försöker starta tror ni :shock: Jo den startar direkt precis som vanligt och svarar som den normalt gör. MEN laddlampan blinkar så jag stängde av och sköt det framför mej till imorrn :wink: Får väl göra rent överallt och sen ska jag byta generator också eftersom jag har en liggande så får vi se :shock: Men kära vänner kom med TIPS :lol: för dom behövs :shock:
Chrille
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Ja nu hoppas jag att felet är "löst" törs man ju knappt säga vi får se om jag tar mej fram och tillbaks till jobbet imorrn.

Felet ja :shock: innan jag tog ur generatorn så kollade jag kolen i laddningsregulatorn och dom var ju slut, då återstod att hitta en ny sån på söndagen och det har alltid varit enkelt förut, i nödfall så finns ju Biltema HeHe. Oftast så sitter det ju en Bosch eller en Valeo i men inte i min bil inte :shock: där sitter en Iskra som jag aldrig har hört talas om tidigare. Fick vänta tills idag måndag för att uppsöka alla generatorers vän :lol: Generatorservice :lol: som naturligtvis kund plocka fram en ny från hyllan :lol: Snacka om service, den nya är nu monterad och allt verkar som vanligt utom mitt under provturen tills jag körde i ett gupp och motorn bara hackade och dog :cry: kontakten till insprutarna hade hoppat ur bara för att jag slarvat vid ditsättningen efter rengöring.

Detta med att det lyser en massa lampor på instrumentbrädan när det blir fel på kolen har jag varit med om förut men eftersom våra elektronikbilar kan ha små "lustigheter" för sej så tänkte man ju inte så enkelt :oops:
Chrille
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster