Nu kommer det fler bilder, men jag tar inte upp alla bilder jag har på 480:in, skulle bli onödigt mycket
Jag hoppas att ni fattar hur jag gjort vissa saker, försöker förklara så bra jag kan

Det första jag gjorde var att riva ut inredningen, va vatten under mattan

och inte lite heller
hittade tottalt 8kr i 480:in när jag rev inredningen

alltid nått !!

Sen rev jag ner fronten på röda 480:in ska ha fram skärmarna till den andra 480:in

som syns i bakgrunden

Farsan och jag byggde ett lite garage till 480:in så jag kan jobba i alla väder

sen va man till Biltema och köpte deras värsta svets för 4000:- den är mycket bra

och julas svetshjälm som bländer av själv vid svetsning, visst det kostar lite mer men helt klart värt pengarna!!!!

När jag började riva fronten på andra 480:in så hittade jag en blocknyckel liggandes på hyllan under kylaren

man vet aldrig vad skoj man kan hitta

Kapade loss ena fästet till stötfångaren och framskärmen, de va så himla rostigt så jag tänkte göra ett eget:)

La den på framskärmen som endå jag slängas ritade av den och sen kapade ut den med vinkelslipen.

Jag slipade av färgen, sen formade jag nya fästet som det gamla, sen mätte jag ut på nya fästet var hålen till stötfångaren och framskärmen skulle sitta.

och så ser det ut nu, blev mycket bra enligt mig

(jag vet att svetsfogarna inte är dom snyggaste men de funkar, jag har bara tränat lite på sen plåtbit innan jag svetsade fast denna

)

så nu började jag med att fixa rosten i bilen, men jag hann måla med rostskyddsfärg för att få det lite snyggare i bilen.
ok nu till dom tre hålen som syns på bilden, jag började med att göra en pappers mal av hålen sen la jag pappers malarna på en bit plåt ritade av dom, sen kapade ut dom, la dom över hålen och sen bankade till dom man plåthamare så dom passar bättre över hålen.
sen så va det bara att börja svetsa fast som.
Jag har också hål i baljan (där reservhjulet sitter) och lilla fakter framför baljan men jag tycker att det räcker om jag vissar, hur jag gjorde med dom hålen på bilden

så här blev resultatet efter en hel del svetsning och bankande, mycket bra enligt mig

Sen så spacklade jag över nya plåt bitarna och slipade för att få en jämnt och fint yta och sen målade jag ett lager till med biltemas rostskyddsfärg, enligt mig så ser man knappt att det ha varigt hål där
Två bonus bilder bara, sen har jag inga mer blider som jag tycker är värt att lägga upp för tillfället

Blev mycket snyggt kan inte tro att det va rostigt och lite hål där och här
//Danne