Hur är erat oljetryck
Postat: 24 jun 2008 20:02
Hej
Funderar lite över hur jämt oljetrycket ska vara och hur högt rep. lågt ert ligger?
Med varm motor så ligger mitt vid tomgång någon mm in på det gröna och vid jämn fart i c:a 100 så ligger det på c:a 4 och när jag drar på och varvar lite så ligger det strax under 5, emellan det så varierar det, mätaren följer varvtalet. Nu har ju bilen gått 23000 mil så den är klart "lite" sliten. Skulle vara intressant att höra hur ert ligger
Med varm motor så ligger mitt vid tomgång någon mm in på det gröna och vid jämn fart i c:a 100 så ligger det på c:a 4 och när jag drar på och varvar lite så ligger det strax under 5, emellan det så varierar det, mätaren följer varvtalet. Nu har ju bilen gått 23000 mil så den är klart "lite" sliten. Skulle vara intressant att höra hur ert ligger