Sida 1 av 1

Hur är erat oljetryck

Postat: 24 jun 2008 20:02
av 211#Christer Lindström
Hej :) Funderar lite över hur jämt oljetrycket ska vara och hur högt rep. lågt ert ligger?
Med varm motor så ligger mitt vid tomgång någon mm in på det gröna och vid jämn fart i c:a 100 så ligger det på c:a 4 och när jag drar på och varvar lite så ligger det strax under 5, emellan det så varierar det, mätaren följer varvtalet. Nu har ju bilen gått 23000 mil så den är klart "lite" sliten. Skulle vara intressant att höra hur ert ligger :shock:

Re: Hur är erat oljetryck

Postat: 24 jun 2008 20:34
av christer.d
211#Christer Lindström skrev:Hej :) Funderar lite över hur jämt oljetrycket ska vara och hur högt rep. lågt ert ligger?
Med varm motor så ligger mitt vid tomgång någon mm in på det gröna och vid jämn fart i c:a 100 så ligger det på c:a 4 och när jag drar på och varvar lite så ligger det strax under 5, emellan det så varierar det, mätaren följer varvtalet. Nu har ju bilen gått 23000 mil så den är klart "lite" sliten. Skulle vara intressant att höra hur ert ligger :shock:
tjena
mitt är exsakt lika
min har rullat 21000 svenska mil 8)

Postat: 24 jun 2008 21:51
av 022. Pär Renström
Det är som det ska vara. 8)

//Pelle

Postat: 24 jun 2008 22:35
av 211#Christer Lindström
Tackar :lol: