Sida 1 av 1
CEM uppgraderingar
Postat: 29 jul 2008 21:05
av 225. Per Johnsson
Jag har dålig koll på vilka år som CEM uppdaterades i 480, är det någon som koll vilka årtal som den blev uppgraderad?
Per Johnsson
Postat: 29 jul 2008 21:36
av Mogge
Hej!
Enligt Rdkatalogen, from chassienr 567600 dvs 92 års modell (kom hösten 91)
/Jonas
hej
Postat: 30 jul 2008 17:21
av Paul.Martinsson
kan jag sätta en cem ifrån en 92 i min 90 turbo?
vad är det för skillnad på de gamma och nya?
MVH Paul
Postat: 30 jul 2008 18:38
av Mogge
Hej!
Största skillnaden är kabelstycken och ledningsdragning. Ska man byta är det nog lättast att byta hela kabelhärvan oxå.
CEM I och II är samma men cem III är helt olik.
/Jonas
Postat: 30 jul 2008 20:10
av Paul.Martinsson
okej då ska jag nog nte ge mig in på de hehe tack för de snabba svaret!
Postat: 30 jul 2008 21:10
av 225. Per Johnsson
Vad är det för skillnad på CEM I och CEM II?
Och var det CEM III som kom -92??
Per Johnsson
Postat: 31 jul 2008 20:21
av Mogge
CEM I hade inte självdiagnos, ingen skillnad i funktioner!
CEM III kom på 92or, vad jag vet. (60 liter tank, ny turbo, ny styrning)
Mvh Jonas
Postat: 01 aug 2008 19:26
av 225. Per Johnsson
Stämmer det att CEM II kom till årsmodell -90?
Per Johnsson
Postat: 02 aug 2008 04:22
av Mogge
Hej! Nej! Hej! ..............
CEM II kom 87/88. Exakt varför vet jag inte, kanske som ett svar på alla fel man hade på 86/87:or.
Med den nya CEM II upgraderades även kablaget i bilarna, så det hänger två kabelstycken som man ska koppla ihop för att komma åt diagnosläget. Sitter på en av kabelstammarna fram till kontakterna vid CEM.
Mvh Jonas
Postat: 02 aug 2008 09:51
av 225. Per Johnsson
Tack för svaren, då vet jag.
Per Johnsson