Dåligt Turbotryck

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Dåligt Turbotryck

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej alla 480-freaks där ute, tänkte berätta en liten sak som inträffade för mej häromdan, bilen en 480 turbo gick som ett spjut som den brukar, låg i omkörning och laddade ganska bra hade nog fyran i när bilen bara tappade orken, blev ju lite skraj och tänkte att nu blir det dyrt, sista biten hem gick det inte att få den att ladda mer än typ 0,2-0,3. Väl hemma började jag kolla lite så där allmänt, tyckte då att den lät väldigt lite ur avgasröret, hämtade en grov ståltråd som jag gjorde en liten krok längst ut på, stack in den i avgasröret och efter c:a 2dm blev det stopp, efter lite lirkande lyckades jag komma längre in när jag drog tillbaka så fastnade den först men sen kom den ut med lite ljudämparfyllning på fortsatte nu med motorn igång och lyckades få ut ganska mycket, när jag senare varvade upp några gånger kom det ännu mer samtidigt som bilen fick ett klart tuffare ljud, nu två dar senare kommer det fortfarande ut en del skit, till saken hör att vid provkörning så laddar den nog lite mer än den gjort under dom c:a två år jag haft den, vid en närmare koll så ser ljuddämparen något rostig ut så att ett byte är nog aktuellt. Har en liten fråga, skulle gärna ha en ljuddämpare med lite lägre motstånd i än orginal då det verkar efekthöjande, nån som vet om det finns någon dämpare typ sportmodell som passar direkt eller är man tvungen att modifiera en orginal, det känns inte så där kul att skära upp en ny för att rensa.
mvh
Chrille
122. Jonas Andersson
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 feb 2004 16:43
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av 122. Jonas Andersson »

Raka rör säljer universal dämpare i olika former, däribland en som funkar till 480, dvs in och ut i samma gavel. Dessa kostar ca 4-500 kr. Finns från 2" till 3". Men vill du ha mer effekt måste du byta hela systemet, det är det smalaste stället som räknas. :wink:
Saab 900 SET Coupé -95
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Inlägg av 211#Christer Lindström »

122 Jonas tack för det tipset men har dom lägre motstånd priset verkar ju rätt, Fin bil den där vita du har :D
122. Jonas Andersson
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 feb 2004 16:43
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av 122. Jonas Andersson »

211#Christer Lindström skrev:122 Jonas tack för det tipset men har dom lägre motstånd priset verkar ju rätt, Fin bil den där vita du har :D
Ja motståndet är lägre i deras dämpare. :wink:
Saab 900 SET Coupé -95
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Best Product Guide

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Excellent Product Website 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

High Rated Product Site

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about High Rated Product Info b1c9ce1
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Great Product Tips 71d3b1c
FrankJScott
Inlägg: 5098
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Website

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Site 8cd263b
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster