dörrlist sitter stenhårt!!

Frankén
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2008 14:52
Ort: Västerås
Kontakt:

dörrlist sitter stenhårt!!

Inlägg av Frankén »

Tja!!

Är det någon som har ett bra tips att få bort stora dörrlisten, som sitter mitt på dörren????, dörren kommer från en -87 (samma som 90- framåt har)

Den sitter ju stenhårt ju :)

//Danne
Volvo 480 TURBO -90 projektet skrotad
Volvo 242 -83 såld
volvo 244 turbo
volvo 244

När man väll skaffat sig en Volvo så kan man inte leva utan en :D V O L V O for life :D
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Det är nog bara våld och argan list som gäller. :)

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
susanne 374
Inlägg: 15
Blev medlem: 24 okt 2007 17:41
Ort: Svenljunga
Kontakt:

Inlägg av susanne 374 »

Hej Daniel!

Det var mig som du köpte den nya listen av, så jag vet att listerna sitter fast.
Jag använde en gammal kökskniv, modell brödkniv med ganska mjukt blad.
Börja i bakre änden av listen och såga och skär dig igenom klistertapen. Försiktigt så att du inte skadar lacken! Sätt in något att kila med så att den lössågade delen av listen kommer ut lite från dörren.
Flytta efter kilarna bit för bit medan du sågar lös listen.

Jag arbetade i flera timmar med att ta lös listen, och med facit i hand var det inte värt besväret, men jag hoppas att den snart pryder sin plats på din bil.

Mvh
Susanne
Frankén
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2008 14:52
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Frankén »

susanne 374 skrev:Hej Daniel!

Det var mig som du köpte den nya listen av, så jag vet att listerna sitter fast.
Jag använde en gammal kökskniv, modell brödkniv med ganska mjukt blad.
Börja i bakre änden av listen och såga och skär dig igenom klistertapen. Försiktigt så att du inte skadar lacken! Sätt in något att kila med så att den lössågade delen av listen kommer ut lite från dörren.
Flytta efter kilarna bit för bit medan du sågar lös listen.

Jag arbetade i flera timmar med att ta lös listen, och med facit i hand var det inte värt besväret, men jag hoppas att den snart pryder sin plats på din bil.

Mvh
Susanne

Okej använda kniv och kil, de tänkte jag inte på, tack

Vara försiktig med lacken heheh :lol: tror inte jag behöver bry mig så mycket, du ser ju hur den ser ut på http://svenska480klubben.com/phpBB2/vie ... php?t=2536 hehe den ska endå lackas om i en ny färg sen :D 8)

Man få tacka så mycket fast allt jobb den kommer sitta mycket bra på min 480:i :D

//Danne
Volvo 480 TURBO -90 projektet skrotad
Volvo 242 -83 såld
volvo 244 turbo
volvo 244

När man väll skaffat sig en Volvo så kan man inte leva utan en :D V O L V O for life :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst