Jag var ute vid bilen idag och ryckte lite i kabeln, satte mig i bilen och vred om nyckeln och hon startade på första försöket. När jag stängde av och testade igen klickade det bara. Själva startmotorn i sig verkar inte vara trasig eftersom den då inte hade startat så lätt som den gjorde och gör en gång av tjugo, typ. Så felet verkar, enligt min mycket grundläggande felsökning, ligga i antingen solenoiden eller den lilla kabeln som går till den. Den stora pluskabeln har jag mätt och funnit i princip inget motstånd mellan den och batteriet och detsamma gäller mellan jordkabeln på startmotorn och minus på batteriet. Det enda som kvarstår är den lilla kabeln som går till solenoiden, men jag vet i princip ingenting om startmotorer och vet således inte vad den ska visa. Vad ska jag mäta den mot och vilken volt ska den visa? Mot batteriets minuspol och 12 volt vid tändning eller hur är ska det vara? Vart går kabeln?
Är tacksam för svar och ser fram emot att kunna föra min felsökning ytterligare några steg framåt.