Klubbens reservdelsförteckning

Skriv svar
MikaelC
Inlägg: 17
Blev medlem: 18 nov 2009 14:26
Kontakt:

Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av MikaelC »

Läste i förra tidningsnumret att det finns ett reservdelslager inom klubben, och att man kan maila till Christer Nilsson och få en lista på vad som finns.

Får inget svar från Christer, så är det någon annan som har listan eller vet hur man får Christer att svara? ;-)
Användarvisningsbild
jimmi
Inlägg: 422
Blev medlem: 20 sep 2004 17:11
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av jimmi »

Skicka igen , har för mig att han har haft lite problem med datorerna..
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :D
Jag tycker att klubbstyrelsen överhuvudtaget är dåliga på att besvara frågor både här på forumet och via mail. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt att maila dom men sällan eller aldrig fått något svar och om jag fått svar så har det dröjt länge. Jag tror helt enkelt inte att dom läser vare sej mail eller kollar klubbsidan speciellt ofta för om dom gjorde det så borde dom reagera och svara.
Chrille
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av Björn #194 »

Hej på er, tack för era synpunkter.

Vi i klubbens styrelse försöker verkligen att hålla en god servicenivå men ibland kan det bli väntetider vilket vi givetvis beklagar. Vi hoppas ändå att ni kan förstå att vi är en idéell förening och samtliga i styrelsen har heltidsarbeten förutom tiden vi (så gärna) lägger på klubbarbete.

Det kan då ibland bli så att det tar ett par dagar innan svar ges. I vissa fall behöver vi inbördes diskutera frågor och ärenden innan vi går ut med svar och förklaringar till medlemmarna för att säkerställa att vi inte går ut med osanningar, felaktigheter eller att vi inom styrelsen är oense i aktuellt fall. Detta särskilt då vi vill ge ut viktig information eller svara på önskemål och krav ofta ställda i detta briljanta och levande forum (jämför andra Volvo forum med BETYDLIGT fler medlemmar).

Vi är faktiskt ute på forumet väldigt ofta eller så ofta vi har tid och besvarar frågor så snabbt vi kan. Jag kan lova att styrelsen gör allt den kan för att serva medlemmarna som är förutsättningen till att klubben finns.

I detta specifika fall verkar det som om Christer Nilsson har problem med sin mail, jag ser till att han läser denna tråd och återkommer med reservdelslistan. Själv tycker jag att denna lista borde finnas på hemsidan för allas beskådan. Man skall inte behöva fråga efter den - bättring från våran sida.

Synd Christer Lindström óm du känner dig orättvist behandlad och att du inte får svar på dina värdefulla synpunkter och inlägg. Vi får ta och kolla forums- och mailhistoriken och se var vi brustit gentemot dig. Vi återkommer till dig personligen.

Med vänliga hälsningar

Björn #194
Suppleant i 480 klubben
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
andersj-nsson
Site Admin
Inlägg: 6
Blev medlem: 19 jan 2004 20:37
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av andersj-nsson »

Hej på er
Sitter nu och tittar på en del arbetsuppgifter inom klubben.
Kan Hålla med Björn om att reservdelslistan skall vara tillgänglig för betalande och inloggade medlemmar på forumet.
DVS tillfälle för bättring. Tack för ögonöppnaren!

Just nu har jag dock liiiite annat att tänka på då jag och sambon skall bli föräldrar vilken dag som helst nu så ni får utsäkta om
jag är något disträ.... Har tyvärr varit utan min dator nu under 2 veckor då jag glömde den hos Christer vid senaste mötet. :?

Men får Låna sambons iaf för de nödvändigaste sakerna.

Har alltså inte filen med delar men vet att Christer nyligen inventerat.
Kollar av med övriga i webgänget var vi på hemsidan kan lägga upp reservdelarna, blir troligen under klubbshoppen
som nu är under ombyggnad pga inflöde av lite nya artiklar!! Vackra blå kaffemuggar presenteras där inom kort!
Håll ögonen öppna och glöm inte logga in så ni ser ALLT innehåll på sidan.

CL, detta kan alltså nu ta liiite tid men den som väntar på nåt gott som det heter.

CL, givetvis tar vi alla på allvar och gör så gott vi kan men som BL påpekar så består livet även av en del annat som ska få lov att ta tid.
Detta är trots allt en hobby som vi nu är överlyckliga att vi lyckats driva i relativ framgång under tio år.
Givetvis hoppas vi med din och andra aktivas hjälp bl.a här på forumet att det blir minst lika många år till.

Väl mött på nån träff.
Tills dess kör försiktigt och var rädda om varandra i trafiken
/A Jönsson
Styrelseledamot
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Citat Björn:
Synd Christer Lindström óm du känner dig orättvist behandlad och att du inte får svar på dina värdefulla synpunkter och inlägg. Vi får ta och kolla forums- och mailhistoriken och se var vi brustit gentemot dig. Vi återkommer till dig personligen.



Nej jag känner mej inte orättvist behandlad utan uttrycker bara mina åsikter och erfarenheter som jag också berättade för Håkan G när han ringde mej nu ikväll, jag vill dock inte sitta och diskutera detta i telefon utan som jag sa: Starta en tråd här på forumet där vi kan diskutera detta och kanske komma med förbättringsförslag.

Jag tänker förbli kvar här ett tag till och försöka göra mitt bästa för att hjälpa dom som behöver hjälp och som jag kanske kan ge. Min 480turbo som jag har nu (Den gröna -94:an och inte den svart -90:ia som jag hade tidigare men som det fortfarande efter ett flertal försök att få det ändrat fortfarande står kvar i medlemsmatrikeln) är nog en av dom roligaste bilarna jag ägt och det har blivit många olika bilar under mitt sextiåriga liv, den är helt underbar helt enkelt.

Ja efter att ha haft bilar ur 400-serien nu i över 10 år så börjar man ju få en viss kunskap om dom eftersom det mesta skruvandet görs av mej själv, så lite erfarenheter om fel hoppas jag att kunna dela med mej av till er.

Annars så hänger jag rätt ofta på "jagrullar-sidan" numera fast under ett "Nickname" och försöker hjälpa till där också, för övrigt en sida jag kan rekommendera för alla Volvoägare av alla modeller. Där finns en enorm samlad kunskap om Volvo och massor av trevliga typer som gärna hjälper till.

HaDe :D
Chrille
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av Björn #194 »

Ja JUST det!!! Snart dags. Lycka till Anders! Du kommer att bli en underbar pappa - är helt säker på det. Ta väl hand om er alla tre!

Björn
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
404 Mikael
Inlägg: 65
Blev medlem: 30 dec 2009 12:33
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av 404 Mikael »

Bra! Då startade jag alltså igång en förbättring då det verkar som att reservdelslistan har eller ska läggas upp på hemsidan! Har tyvärr bara login på forumet, men ska försöka få tag i ett login på huvudsidan också (någon som vet hur man gör?).

Jag har fått väldigt mycket hjälp av detta forum, så är väldigt tacksam för er som sitter i styrelsen och ser till att allt detta fungerar! All uppskattning till er, vet att engagemang i ideella föreningar kan vara ganska otacksamt.. Jag kan i framtiden tänka mig att hjälpa till på något sätt, men det passar inte i år då jag ska försöka försvara min doktorsavhandling och inte vet vart jag hamnar efter det.

Fortsätt med det bra arbete ni gör! Om jag får komma med ett tips till er som har uppdrag är det att svara "har inte tid nu, men återkommer senare" när ni har fullt upp, så att man vet att mail går fram. Man kan säkert lägga in det som autosvar i de perioder ni inte ens har tid att öppna mailen.
Christer Nilsson
Site Admin
Inlägg: 278
Blev medlem: 19 jan 2004 23:00
Ort: Hishult
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av Christer Nilsson »

Tack för tipset!
Klubbshopen har blivit uppdaterad på hemsidan :D .
Senaste tillskottet är klubbmuggarna :!: .
Det har ju blivit lite pengar över i kassan sedan vi började ge ut tidningen digitalt, så att nu passar vi bl.a. på att köpa in lite grejor till klubbshopen.
Har någon tips om vad vi mer skulle kunna ha i klubbshopen hör gärna av dig!
Volvo 480 ES...........1986..vit
Volvo 480 Turbo.......1987..röd
Volvo 480 ES aut......1994..cypressgrön met
Volvo 480 ES...........1994..pariserblå met
Volvo 480 Turbo aut.1994..svart met
Volvo 66 DL Kombi...1978..orange
Volvo 343 DL...........1980..gul
Volvo 440 SE ..........1996..röd
404 Mikael
Inlägg: 65
Blev medlem: 30 dec 2009 12:33
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av 404 Mikael »

Låter bra! Hur får man ett login på hemsidan? Vem ska man kontakta? Jag har bara login till forumet och det fungerar inte till huvudsidan.

mvh Mikael
Lennarth Nilsson
Site Admin
Inlägg: 36
Blev medlem: 18 jan 2004 22:07
Ort: Öland
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av Lennarth Nilsson »

Hej alla forumläsare!

Reservdelslistan är numera tillgänglig på 480 forumet under "klubbshop".

Alla medlemmar har fått information i PDF-tidningen och i mail-utskick, om hur man loggar in på klubbens hemsida.
Volvo 480collection -95 mörkgråmetallic
Volvo 480 ES special -87 / -00 orange, blå
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Lennarth Nilsson skrev:Hej alla forumläsare!

Reservdelslistan är numera tillgänglig på 480 forumet under "klubbshop".

Alla medlemmar har fått information i PDF-tidningen och i mail-utskick, om hur man loggar in på klubbens hemsida.
Kanon :lol: Äntligen :lol:

Men va bra.

Jag har märkt att det blivit lite mera liv på "Chatten" nu också :roll: vilket ju bara är BRA för oss som gillar dessa bilar och vårdar dom som våra barn ibland :mrgreen:

Härligt :lol:
Chrille
Användarvisningsbild
jimmi
Inlägg: 422
Blev medlem: 20 sep 2004 17:11
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Klubbens reservdelsförteckning

Inlägg av jimmi »

:D
Volvo 480 Turbo -90- Full original bodykit
http://www.garaget.org/Qwert
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Excellent Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Info 5d19b17
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster