480 delar
Postat: 20 maj 2010 17:59
Hej
Jag vet inte om jag får göra så här men jag tänkte att detta inlägg kanske kunde vara av intresse för alla i klubben eller åtminstone de som mekar själva. Det finns ingen avdelning på forumet som inte är knuten till någon viss grej så jag vet inte riktigt vart jag skall placera inlägget annars.
Jag har precis som flertalet av ni andra mycket kärlek i hjärtat till 480, så pass mycket att jag har beslutat mig för att sätta upp en sajt för att bevara reservdelarna tillgängliga för oss som har insett att det blir allt färre delar att få tag på från Volvo. Jag renoverade nyligen min 95:a och insåg att det är både tokdyrt och svårt att få tag på delar.
Jag har således börjat montera ner ett antal bilar i molekyler och tanken är att man skall kunna köpa vilken pryl som helst exempelvis skruvarna som håller handskfacket eller varför inte en gummigenomföring till högtalarkabeln eller kanske en komplett taktkonstruktion?
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om idén och även om ni har några förslag på förbättringar av sajten?
Vi är inte riktigt klara ännu men tanken är att den skall fungera så här:
Man kommer att kunna köpa
• Nya originaldelar från Volvo
• Begagnade originaldelar från Volvo
• Nya delar från andra leverantörer, olja, bromsdelar..
• Egenproducerade delar av sådant som har gått ur produktion, exempelvis turboläppen, tätningslistor mm
Man kommer att kunna betala med
• Postförskott
• Faktura
• Avbetalning
• Förskottsbetalning
Funktioner som kommer att finnas
• Mektips och artiklar om hur man monterar och demonterar olika detaljer
• Möjlighet att granska en dörr/huv/ruta eller andra delar i detalj innan man köper
• Länkar till andra sajter som har med 480 att göra
• Tippslåda
• Kölist-funktion på varor som inte finns i lager men som förväntas komma i lager igen
http://480parts.com
Jag vet inte om jag får göra så här men jag tänkte att detta inlägg kanske kunde vara av intresse för alla i klubben eller åtminstone de som mekar själva. Det finns ingen avdelning på forumet som inte är knuten till någon viss grej så jag vet inte riktigt vart jag skall placera inlägget annars.
Jag har precis som flertalet av ni andra mycket kärlek i hjärtat till 480, så pass mycket att jag har beslutat mig för att sätta upp en sajt för att bevara reservdelarna tillgängliga för oss som har insett att det blir allt färre delar att få tag på från Volvo. Jag renoverade nyligen min 95:a och insåg att det är både tokdyrt och svårt att få tag på delar.
Jag har således börjat montera ner ett antal bilar i molekyler och tanken är att man skall kunna köpa vilken pryl som helst exempelvis skruvarna som håller handskfacket eller varför inte en gummigenomföring till högtalarkabeln eller kanske en komplett taktkonstruktion?
Jag skulle vilja veta vad ni tycker om idén och även om ni har några förslag på förbättringar av sajten?
Vi är inte riktigt klara ännu men tanken är att den skall fungera så här:
Man kommer att kunna köpa
• Nya originaldelar från Volvo
• Begagnade originaldelar från Volvo
• Nya delar från andra leverantörer, olja, bromsdelar..
• Egenproducerade delar av sådant som har gått ur produktion, exempelvis turboläppen, tätningslistor mm
Man kommer att kunna betala med
• Postförskott
• Faktura
• Avbetalning
• Förskottsbetalning
Funktioner som kommer att finnas
• Mektips och artiklar om hur man monterar och demonterar olika detaljer
• Möjlighet att granska en dörr/huv/ruta eller andra delar i detalj innan man köper
• Länkar till andra sajter som har med 480 att göra
• Tippslåda
• Kölist-funktion på varor som inte finns i lager men som förväntas komma i lager igen
http://480parts.com