Vad gör våran Moderator???

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Vad gör våran Moderator???

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :)
Ja som dom flesta av er sett dom senaste dagarna så har det dykt upp en massa skitlänkar på VÅRAT FORUM och som fortfarande ligger kvar fast jag och säkert fler av er rapporterat detta till vår "Moderator" och trots det inte har tagits bort!!Q
Ja jag tycker det är SKIT att detta inte regleras så fort det kommer upp eller åtminstone så fort det blir anmält, jag menar att vårt klubbforun och klubben mår ju knappast bra av sånt skit. Jag har anmält och mailat flera gånger, ja till ochmed till vår ordförande Christer Nilsson!! Men inte faen händer det nått utan skiten bara ligger kvar och det kommer nya. Jag tycker att dom som sköter klubbsidan åtminstone ska kolla upp den EN GÅNG VARJE DAG och hålla rent för annars kommer sidan att betraktas som oseriös. Tyvärr :evil:
Jag som kollar in sidan varje dag blir bara mer och mer irriterad på vår moderator eller vad vi nu har, om vi överhuvudtaget har någon :roll:
Ja jag undrar om dom överhuvudtaget kollar sin mail varje dag, för om dom gör det så borde sånt som vi nu blir utsatta för inte överhuvudtaget finnas kvar efter en dag.

Jag kan faktiskt tänka mej att bli moderator på sidan och det finns säkert flera av er som hänger här lika ofta som jag som kan ställa upp.
Så snälla kompisar som tycker som jag :roll: På dom :shock:
Jag tycker bara att det skulle vara SÅ trist om klubben och sida blir ointressant och dör bara för att vår klubbledning inte tycks bry sej.
Sidan och klubben måste få leva vidare och med intresserade medlemmar och besökare som vill ha hjälp och om inget annat än HJÄLPA till, så det jag vill är ett större engagemang i den gärning som vi ändå gör för våra älskade "kultbilar"
Kan det tillochmed vara så att allt med klubben kanske ska flytta till oss som verkar att bry sej.
Den kanske inte mår så bra nu utan att ledningen inte längre bryr sej? Utan att dom tillochmed tror att den är självskötande och då är vi illa ute, tyvärr.
Och nej jag tänker inte åka på ett klubbmöte som ligger i södra Sverige vid fel årstid, utan stämman ska ligga åtminstonde i mellansverige så att flera kanske orkar åka dit och kanske vi då kan få till flera träffar för oss som bor här och inte i Skåne eller dylikt.
Med bättre och mer intresserad klubbledning så blir sidan och klubben mer intressant och samtidigt attraktiv att besöka och vara med på.
Om man kollar på dom andra Volvoklubbarna som finns så verkar dom skötas MYCKET BÄTTRE än den här gör och det gör ju inte att våran klubb kommer i bättre dager, ELLER :shock:
Chrille
christern
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2010 20:29
Kontakt:

Re: Vad gör våran Moderator???

Inlägg av christern »

I huvudsak är det jag, Kassören Lennarth Nilsson och Anders Jönsson som försöker sköta hemsidan på ett så bra sätt som möjligt.
Ja, jag såg i går att det hade kommit in konstiga inlägg.
En spärrfunktion finns så att inte vilka uttryck som helst ska kunna användas och naturligtvis finns det andra hjälpmedel också.
Det verkar som att något har hänt efter den senaste uppdateringen för innan dess är det väldigt länge sedan vi fick dylika inlägg.
Du mailade mig i torsdags kväll 23.12 och pga familjeangelägenheter som jag inte vill gå in på här läste jag inte det förrän 9.15 på lördagen.
Jag såg dock att inläggen var borttagna av Lennarth på lördagsmorgonen.
Nackdelen (om man nu ska använda det ordet) med en ideel förening är ju att den inte sköts av professionell personal.
Med det menar jag avlönad personal som har det som sitt dagliga arbete och då naturligtvis ska kunna sköta det på ett professionellt sätt.
Inte någon av oss arbetar med hemsidetillverkning utan vi gör detta på vår fritid efter bästa förmåga.
Naturligtvis kan alltid saker och ting skötas bättre men det måste ju ligga på en rimlig nivå så att man kan få människor att engagera sig.
Det är ju inte första gången som jag mer eller mindre måste gå i försvarsställning för att försöka förklara detta för dig.
I ditt inlägg finns dock en formulering som jag ser som mer positiv och det är att du kan tänka dig att bli moderator.
Det ska jag ta upp på nästa styrelsemöte och se vad övriga ledamöter tycker om det!

Att kalla klubben för oseriös tycker jag är att gå för långt med tanke på dina argument och som ordförande måste jag bemöta det.
Vi har konstruerat en ny hemsida, lagt upp mycket nytt material på densamma under våren. Investerat i nya artiklar till klubbshopen. Vi håller på att planera för träffar som ska ske under sommaren och då inte minst vårt 10-årsjubileum. Om du inte vill/har möjlighet att komma är det ju tråkigt men anledningen till att vi lägger den i södra Sverige är att de flesta aktiva klubbmedlemmarna som deltar på våra träffar bor i detta området. Vi har försökt att lägga årsmötet(eller stämman som du kallar det) i Jönköping ett antal gånger för att på det viset kunna samla ihop medlemmar från ett så stort område som möjligt men med ett väldigt klent resultat(jag vill dock tacka det fåtal medlemmar som kom "norrifrån", bl.a. Esko). Vi har även försökt engagera medlemmar längre upp i landet(bl.a. dig) att hålla i/vara kontaktperson för någon trevlig träff som är belägen längre norrut utan något som helst resultat. Anledningen till det vet jag egentligen inte(du har kanske något bra svar?). Svarsalternativet "hinner inte" godtas naturligtvis ej, för finns intresset finns tiden.

Jag tar gärna kritik men den ska vara konstruktiv och gärna med exempel på vad man skulle förbättra/komplettera klubbens verksamhet med.
Följden av inlägg som ditt senaste blir bara dålig stämning och arbetslust.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Vad gör våran Moderator???

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :)
Det första "fulinlägget" den här gången kom den 31/5 i måndags alltså och sen kom det ett antal till under dom närmaste dagarna. Jag klickade direkt på "anmälknappen" men det hände ingenting förrens nu idag lördag nästan en vecka senare, jag har ingen aning om hur ni får reda på om ett inlägg blir anmält eller ej men den borde väl vara kopplad till någon mailfunktion kan man tycka och har man en mailbox så tycker åtminstonde jag att man kollar den varje dag, man kollar ju den vanliga postlådan varje dag.

Jag kallade inte klubben oseriös utan skrev att klubbsidan kan komma att betraktas som oseriös om den inte sköts.

Jag kan för övrigt inte förstå att ett inlägg där en medlem uttrycker lite åsikter om hur det är kan skapa dålig stämning men det får stå för dej.

Själv kan jag bara fundera över om detta kanske bara är en klubb för er i den södra delen av Sverige, vad vet jag?
Chrille
Användarvisningsbild
Björn #194
Inlägg: 146
Blev medlem: 07 feb 2004 23:42
Ort: Torslanda
Kontakt:

Re: Vad gör våran Moderator???

Inlägg av Björn #194 »

Tjena Lindström,

Vi hoppas att du kommer till Stjärnhov i September - ligger väl inte så långt från dig och mer i dina trakter just som du efterlyser.

Vi kommer att vara där - kommer du?


Ha det bäst

Björn #194
480 ES -95 (f.d. museumbil)
480 ES -87 (ombygge pågår, ligger på is)
V40 2.0T -04
BMW 320d -11
P1800 S -66 (renoveras)
Användarvisningsbild
Sheba
Inlägg: 221
Blev medlem: 31 dec 2008 23:39
Kontakt:

Re: Vad gör våran Moderator???

Inlägg av Sheba »

En lösning på problemet med dessa skräpinlägg är att helt enkelt tvinga folk att registrera sig för att kunna skriva inlägg. Det är det enda sättet att bli av med det, skulle jag tro.
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström
Inlägg: 629
Blev medlem: 28 jan 2004 19:57

Re: Vad gör våran Moderator???

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Björn #194 skrev:Tjena Lindström,

Vi hoppas att du kommer till Stjärnhov i September - ligger väl inte så långt från dig och mer i dina trakter just som du efterlyser.

Vi kommer att vara där - kommer du?


Ha det bäst

Björn #194
Hej :D
Jo om det är "Träffpunkt 80" du syftar på så hade jag nog tänkt det eftersom det är popuptema, så om vädret är bra så kanske vi ses där :mrgreen:
Chrille
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Site e18b3d3
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

New Product Info

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about New Product Blog 5d19b17
FrankJScott
Inlägg: 4881
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Recommended Product Tips

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Awesome Product Guide 3b1c9ce
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster