knackande motor efter kamremsbyte
Postat: 25 sep 2010 00:04
Hej!
Har precis bytt kamrem,spännare och löphjul på min 88a, när jag drog åt vevaxelns remskiva gick borren i blocket av, så jag fick plocka bort oljetråget och därmed byta olja.
När jag startade motorn efter detta så knackar den dovt, jag har plockat bort allt igen och tittat att jag verkligen satte allt rätt, och det hade jag!
Vet någon vad problemet är? Vågar jag starta den igen?
Kan det bara vara att jag måste varmköra den? Eller är det för gammal soppa?
Med vänliga hälsningar
Nicklas
Har precis bytt kamrem,spännare och löphjul på min 88a, när jag drog åt vevaxelns remskiva gick borren i blocket av, så jag fick plocka bort oljetråget och därmed byta olja.
När jag startade motorn efter detta så knackar den dovt, jag har plockat bort allt igen och tittat att jag verkligen satte allt rätt, och det hade jag!
Vet någon vad problemet är? Vågar jag starta den igen?
Kan det bara vara att jag måste varmköra den? Eller är det för gammal soppa?
Med vänliga hälsningar
Nicklas