Sida 1 av 1

knackande motor efter kamremsbyte

Postat: 25 sep 2010 00:04
av sjolundnicklas
Hej!
Har precis bytt kamrem,spännare och löphjul på min 88a, när jag drog åt vevaxelns remskiva gick borren i blocket av, så jag fick plocka bort oljetråget och därmed byta olja.
När jag startade motorn efter detta så knackar den dovt, jag har plockat bort allt igen och tittat att jag verkligen satte allt rätt, och det hade jag!

Vet någon vad problemet är? Vågar jag starta den igen?
Kan det bara vara att jag måste varmköra den? Eller är det för gammal soppa?

Med vänliga hälsningar
Nicklas

Re: knackande motor efter kamremsbyte

Postat: 02 okt 2010 20:41
av sjolundnicklas
Hej!
Det löste sig nu, jag lät motorn bli varm, det lät som en järnkula hoppade runt i motorn i 2 min men sen så var det borta...
Antar att det var "spikningar" för att den går så otroligt ojämnt, och att oljan inte riktigt hade gått upp till ventillyftarna...
Nu går den perfekt igen! :D