Trasig CEM = skrota bil?
Postat: 09 jun 2004 18:27
Hej!
Min CEM box har pajjat, antagligen någon IC krets som har börjat ge fel värden. Jag åkte upp till volvo för att beställa en ny vilket till en början inte var några som helst problem. Men nu 3 månader efteråt har jag fått beskedet att de inte kan få fram några nya CEM boxar till min ES -92.
Har ringt ett 20 tal skrotar men hittar inte en enda 480 med samma box som jag har. Finns bara 87 - 88, och hittar jag någon mellan 91 - 93 så är det en turbo och då en annan box.
Felet yttrar sig så att när jag ansluter batteriet till bilen drar nästan alla relän på CEM kortet samtidigt. Och när alla reläer dragit går också allting samtidigt, dvs vindrutetorkare, tuta, värmebakruta, lysen etc.
Det jag skulle vilja veta är om någon vet hur jag ska göra för att få tag på en ny box eller hitta någon som kan laga trasiga boxar!
För i annat fall verkar det bara som det är att skrota bilen!, enligt volvo i Katrineholm.
MVH/Martin Carlsson
Min CEM box har pajjat, antagligen någon IC krets som har börjat ge fel värden. Jag åkte upp till volvo för att beställa en ny vilket till en början inte var några som helst problem. Men nu 3 månader efteråt har jag fått beskedet att de inte kan få fram några nya CEM boxar till min ES -92.
Har ringt ett 20 tal skrotar men hittar inte en enda 480 med samma box som jag har. Finns bara 87 - 88, och hittar jag någon mellan 91 - 93 så är det en turbo och då en annan box.
Felet yttrar sig så att när jag ansluter batteriet till bilen drar nästan alla relän på CEM kortet samtidigt. Och när alla reläer dragit går också allting samtidigt, dvs vindrutetorkare, tuta, värmebakruta, lysen etc.
Det jag skulle vilja veta är om någon vet hur jag ska göra för att få tag på en ny box eller hitta någon som kan laga trasiga boxar!
För i annat fall verkar det bara som det är att skrota bilen!, enligt volvo i Katrineholm.
MVH/Martin Carlsson