dumpventil.

Skriv svar
koffe

dumpventil.

Inlägg av koffe »

Hejsan.

Jag ska byta dumpventil och såg att bailey DV 26 skulle passa.
Men sidan ligger ju nere just nu och jag undrar om det finns någon annan dump som passar som klarar 1 bar?

Vars finns sportsystem och öppet filter att köpa?
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Visst finns det andra, men det måste vara en dubbelkolvs. Baileys är den billigaste jag har hittat (ca 1300kr). Dom andra jag har sett är mkt dyrare och större, ca 3500 kr. Men leta på och säg till om du hittar ngt!
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Mekonomen har en förstärkt dumpventil för 325:- nr 14-105101
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Är mekonomens dump öppen?
koffe

Inlägg av koffe »

Den var slut hos grossisten så det gick inte.
Dan.P
Inlägg: 334
Blev medlem: 29 feb 2004 17:01
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Martin skrev:Är mekonomens dump öppen?
nope
turbolo

Inlägg av turbolo »

Den man köper på mekonomen är inte öppen säger du, vad betyder det?Den är alltså inte så bra, eller? Hur får ma sånt där coolt dumpventilsljud måste man ha nån jättedyr då eller?
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

turbolo skrev:Den man köper på mekonomen är inte öppen säger du, vad betyder det?Den är alltså inte så bra, eller? Hur får ma sånt där coolt dumpventilsljud måste man ha nån jättedyr då eller?
Det betyder att den gör precis samma sak som den som sitter i nu, fast den tåler lite mer tryck.

Vill man ha det coola ljudet så är det en öppen dump som gäller, fast enligt senaste råd o rön har jag hört att man ska undvika det även om det är en dubbelkolvs. Jag kör med öppet luftfilter och lite höjt laddtryck, då får man häftiga dumpningar också med original dumpen, så det är mitt tips, blir billigast också.
turbolo

Inlägg av turbolo »

Ok, tack. Ska nog fixa ett öppet luftfilter, ska man satsa på ett från DBS eller ska man bara köpa nåt universalfilter?

Förresten jag köpte nyss min bil (förstabil), en turbo 88, som är chippad. Kan man på något sätt se vad det är för chip och då eventuellt se cirkus hur många hk man har.
Martin
Inlägg: 472
Blev medlem: 18 feb 2004 12:40
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Universal kan du nog få snabbare.. tror det är 70 mm du ska ha i öppningen.

När det gäller chip så vet säkert ngn annan bättre hur man kollar. Men såvitt jag vet så borde den med chip lämna mellan 140 o 160 hk. Finns lite olika märken o metoder, men det rör sig där såvitt jag vet.
FrankJScott
Inlägg: 5114
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Top Rated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Updated Product Site 19b171d
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster