Renault fälgar till 480T -88. Finns det centrumhållsadapter?

Lucky

Renault fälgar till 480T -88. Finns det centrumhållsadapter?

Inlägg av Lucky »

Jag har hittat ett par fina fälgar till min 480, men de är till en Renault....

Första frågan är om de överhuvudtaget får plats. Det är ett par 17":are skodda med 215/45 däck. Jag tror att det kan bli tajt, men inte helt omöjligt eller?

Sedan är det om det fastsättningen funkar. Om jag har luskat fram rätt siffror så ska det vara:

Volvon ska ha 4/100 Org. ET 37 Nav Hål 52,2
Renaulten har 4/100 Org. ET 36 Nav Hål 60,1

Som man kan se så skiljer sig Org. ET (är det offset i sidled?) lite grann, men det borde funka tycker jag. Sedan så är navhålet några mm större. Finns det adaptrar som kan ordna detta, och var får man tag på dem?

Vet att det har varit inlägg om detta tidigare, men vad jag vet så kan man inte komma åt dem längre.
022. Pär Renström
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 jan 2004 22:24
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

215/45 låter som om det kan bli tajt tycker jag...

ET är nog inga problem och centrumhålsadapters finns förmodligen hos närmsta däckhandlare.

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Är det någon som har fetare däck och fälg som kan säga vad det finns för marginaler?

Är det något som kan säga vad en adapter kan kosta? Eller måste jag springa några hundra meter och kolla själv =)
junior
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 feb 2004 19:01
Kontakt:

Inlägg av junior »

adapter till centrumhålet kan köpas på vilken gumminisse som helst kostar ca 50:- st det var vad jag fick ge till mina fälgar som är till golf egentligen :o
Lucky

Inlägg av Lucky »

Jo, det stämmer! Dock så fanns det inga på hyllan, utan de fick beställas som tog ett par dagar.

Sedan kan man ju diskutera om det passar eller inte. Tar emot lite vid max styrutslag, dock inte våldsamt. Sedan så blir jag tvungen att sänka bilen också =) Den ser lite knepig ut när den blev drygt 2cm högre.....
Mogge
Inlägg: 1285
Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Man kan använda lite våld till innerskärmarna för att justera dessa så hjulen inte tar emot. Fram med släggan.......... :P

Mvh Jonas
Lucky

Inlägg av Lucky »

Kanske värt att banka till innerskärmarna. Eller hur mycket bryr sig bilprovningen om det?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster