Hastighetsmätar-jojo.

Micke

Hastighetsmätar-jojo.

Inlägg av Micke »

Ibland när jag är ute och glider i min underbara sportbil (Volvo 480 menar jag då såklart) så kan hastighetsmätaren plötsligt sluta fungera, men om jag då sätter på lysena så att pop-up lysena åker upp så funkar mätaren helt plötsligt igen......sjukt va!!
Vad kan nu dett bero på?
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Om det även går att få igång hastighetsmätaren genom att slå till på instrumentbrädan så är det troligtvis dåliga lödningar på kretskortet till instrumentpanelen. Det blir till att riva ned instrumentpanelen och löda om de dåliga anslutningarna. Det kan löna sig att löda om samtliga punkter till kontakterna på en gång för att slippa göra om samma procedur ett år senare.

Har för mig att det finns en tråd i forumet som beskriver detta sedan tidigare.
mvh /Janne #60
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Hej!
Vad händer om du "dunkar (slår) på instrumentbrädan när felet kommer fram?
Om mätaren då startar är det med stor sannolikhet dåliga lödningar vid instrumentet med anslutningar.
Esko
060#Jan Enbom
Inlägg: 45
Blev medlem: 28 jan 2004 22:48
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av 060#Jan Enbom »

Esko, nu var du ett steg efter :wink:
mvh /Janne #60
Micke

Hastighetsmätar-jojo.

Inlägg av Micke »

Nix, händer inget när jag slår på brädan, bara när ljusena far upp....då börjar den att fungera igen.
020, Esko Antikainen
Inlägg: 232
Blev medlem: 05 feb 2004 22:49
Ort: Esko
Kontakt:

Inlägg av 020, Esko Antikainen »

Ja det gäller att läsa allt! Missade tidigare inlägg.
Jag tror fortfande på på dåliga lödningar. Det skadar väl inte att försöka med lödkolven. Ingen större kostnad utan bara lite skruvande. Det är ju inte speciellt svårt att demontera instrumenteringen.
Lycka till.
Esko
Micke

Hastighetsmätar-jojo.

Inlägg av Micke »

Jo jag tänkte att jag skulle gå igenom all el i vinter, ska även ge mig på att byta skärmkanter, tänkte använda kanter från Golf, de breddar ju lite mer än org., så då får jag plats med mina feta fäljar.
FrankJScott
Inlägg: 5732
Blev medlem: 29 aug 2022 03:53
Kontakt:

Updated Product Blog

Inlägg av FrankJScott »

Please try Google before asking about Best Product Guide d34d08c
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster